Europa gör Honda Civic störst
Honda i Sverige samarbetar mer än tidigare med Honda Motor Europe om mediestrategier, investeringar och lanseringsmaterial. Honda Civic är också den bilmodell som i år har exponerats mest på den svenska delen av internet.
Med nya Civic vill Honda attrahera yngre människor som vill informera sig innan ett bilköp.
– Eftersom närmare 80 procent av alla bilköp börjar just på nätet kändes det naturligt för oss att finnas där kunderna finns. Vi var också medvetna om att vi under lättsamma former behöver bjuda in nya kunder till varumärket Honda, säger Elisabeth Levinsohn, marknadschef för Honda Sverige.
– Vi ville göra det när målgruppen är mottaglig för inbjudan och hålla på under en längre tid för att skapa intresse för lanseringen De digitala annonslösningarna innehöll därför interaktioner i form av spel och andra upplevelser. Det gav chansen att presentera Honda och göra människor nyfikne på nya lösningar och möjligheter inom ramen för visionen “The power of dreams”.
Civic vänder sig till kvinnor och män i åldern 35-55 år med högre utbildning och inkomst än genomsnittet. De är också mer digitala, vilket var ett skäl till att Honda Civics banners exponerades 100 miljoner gånger under det första halvåret i år och 35 miljoner gånger enbart i juni. Utöver internet har Hondas mediemix det senaste halvåret bestått av tv, kvällspress och radio.
– Honda Civic är en av våra största modeller och lanseringen av en helt ny Civic var den största i omfattning för Honda i Europa på ett bra tag, Lanseringen av Honda Civic innebar en fortsättning på det samarbete som tagit ny omfattning de sista två åren mellan Honda Sverige och Honda Motor Europe.
– Civickampanjen gav ett gott resultat vad gäller antalet som tog kontakt med oss via banners och via vår hemsida. De har bokat provkörning, beställt broschyrer eller sökt återförsäljare. Tyvärr har försäljningen varit tuff för hela branschen under just denna period Därför har kampanjen främst bidragit till att sätta Honda på kartan hos många nya potentiella kunder, något vi har kunnat mäta genom provkörningar och liknande, säger Elisabeth Levinsohn.
Utöver Honda Civickampanjen har Honda även genomfört en kampanj som syftade till att driva på slutförsäljningen av utgående CR-V-modeller. Honda CR- V vänder sig till individer som bor i utanför storstäderna, är 45-65 år och i behov av den prestanda och komfort som en kompakt suv ger.
Honda Europa gör sin reklam i samarbete med Wieden + Kennedy. Honda Sverige kompletterar de europeiska kampanjerna med den svenska reklambyrån *tivity.
But when night falls
quick weight loss fashion show at Bond a triumph
snooki weight loss6 Supposedly Ancient Traditions That Totally Aren’t
Tidigare Uncategorized
- Instagram lockade 2 000 frivilliga “modeller”
2 000 medlemmar ställde upp med Instagrambilder när Friskis & Svettis kallade. 60 medlemsbilder valdes ut och användes i lika många... - Europa gör Honda Civic störst
Honda i Sverige samarbetar mer än tidigare med Honda Motor Europe om mediestrategier, investeringar och lanseringsmaterial. Honda Civic... - Telenor gör sig mer synliga
Telenor var den mest intensiva annonsören i alla kategorier på den svenska delen av internet i april. Det senaste halvåret har Telenors... - Ikano Bank gör det enkelt för sig
Ikano Banks koncept “Hos oss vet du alltid vad du får” är den mest exponerade bankreklamen på den svenska delen av internet.... - Blocket storsatsade på julklappshjälp
Blocket var det näst mest annonserade varumärket på internet i december. Framförallt var det exponeringen av Blocket Shopping i julhandeln... - Linas matkasse är topp-tio online
Linas matkasse har förstärkt andelen internetbaserad reklam under hösten. Därmed blev Linas ett av de tio mest exponerade varumärkena ... - Bythjuls fokus gav dubblad försäljning
Bythjul.com minskade antalet nätverk och sajter för sin displayannonsering. Resultatet blev fördubblad försäljning jämfört med tidigare... - Har du en story att berätta?
En bra story är nyckeln till lyckad marknadsföring. Ny teknik och nya beteenden öppnar för nya former av storytelling, och i dagens... - Match exponerade sig fem miljarder gånger
Match är den verkliga storannonsören på den svenska delen av internet.Vanligen ges internetanvändare flera hundra miljoner möjligheter... - Socialt informationsöverflöd
Studier visar att människor har ofta och återkommande talkontakt, det vill säga ringer och pratar med, i snitt fem nära vänner eller... - Vinhandel dominerar på webben
Vingruppens e-handel med varumärken som Wineworld, Vinunic och Wineagency dominerar dryckesannonseringen på nätet. Gruppens banners har... - Reklam över flera skärmar
Det pratas mycket om multi-tasking, media meshing eller konvergens av flera medier och tekniska plattformar. De nya konsumentbeteenden vi... - Så kombinerar vi kreativitet med sälj
“Creative Sales”, vad är det för en titel egentligen. Att vara kreativ och samtidigt sälja? Kreativa och intressanta lösningar... - Top15
ideas on how to utilize snowshoes weight loss tips How to Work for a Fashion Magazineticklwheng your extravagant about different ways... - Top Streetwear fokuserar på priset
Top Streetwear drog igång sin annonsering under juli och fick 77 miljoner exponeringar under en månad.Märket säljer hiphop- och streetkläder... - Miamipool och Folkpool stora i juli
Under juli månad var Miamipool den största annonsören i kategorin hem och trädgård. Märket hade 186 miljoner exponeringar.Miamipool... - Microsoft introducerar Creative Acceptance Policy (CAP)
Microsoft har tagit fram en global guide för kreativa riktlinjer som gäller alla Microsoft Advertising-produkter.CAP-riktlinjerna ger... - Sport var den största nyheten
Den största annonsören i kategorin nyheter var under mars ESPN 360. Reklamen hade under en månad 58 miljoner exponeringar och budskapet... - Aftonbladet.se samarbetar med flera
Lokala erbjudanden har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena. Lokala erbjudanden hade i april 112 miljoner exponeringar.... - Även starkare drycker syns på nätet
I kategorin mat och dryck är Bottleshop247 den fjärde största annonsören. Under det senaste halvåret hade sajten 65 miljoner exponeringar.Bottleshop247... - Tre ägargrupper störst på KIA-index
Ägargrupperna MSN, Schibsted och Bonniers står för 64 procent av alla besök på KIA-index sajter.MSN.se, Hotmail och Messenger, som... - Klockor med annonsplats överst på listan
I kategorin data är det Clocklink som haft flest exponeringar under det senaste halvåret. På Clocklink.com är det fritt fram att... - Cocoo.se gör mest modereklam
Smyckesbutikerna Cocoo.se och Bettiesgalleria.com gör mest reklam i kategorin kläder och mode.Coco Jacoel är namnet på kvinnan som... - Beckers tvåa efter Ikea
Näst efter Ikea är färgtillverkaren Beckers den största internetannonsören i kategorin hem och trädgård.Under perioden augusti till... - 7,8 miljoner webbläsare på MSN:s nätverk
MSN:s nätverk besöktes av 7,8 miljoner webbläsare under vecka 9. Sammanlagt använder cirka 4,5 miljoner svenskar nätverket med MSN.se,... - Tradera är borta från listan
Auktionssajten Traderas annonsering har sjunkit kraftigt under året. Under november och december hade märket 1 miljon exponeringar. I... - Blogg.se får Aller Net att öka
Aller Net ökade med 590 000 besökare mellan vecka 49 och vecka 4.Aller Net är Allers nätverk där bland annat Blogg.se, Passagen och... - Blogg.se får Aller Net att öka
Aller Net ökade med 590 000 besökare mellan vecka 49 och vecka 4.Aller Net är Allers nätverk där bland annat blogg.se, passagen och... - Tradera är borta från listan
Auktionssajten Traderas annonsering har sjunkit kraftigt under året. Under november och december hade märket 1 miljon exponeringar. I... - Unga bloggade om jobbsök
Arbetsförmedlingen har testat nya vägar för att sprida jobbsökarinformation. På Jobbsökarna.se bloggade unga arbetslösa om sin vardag.Jobbsökarna... - MSN störst, Messenger tvåa
Sedan vecka 46 redovisar Kiaindex separata siffror för trafiken på Hotmail och Messenger. Det har fått till följd att Microsoft ligger... - 3 står för var tionde banner
Under oktober månad ökade de största webbannonsörerna sina investeringar. Värdet av bannerutrymmet de köpt uppskattas till över 72... - Börjessons synliga julbord
Börjessons Restaurang och utflyktsbåtar ligger på tredje plats i kategorin mat och dryck med 41 miljoner exponeringar det senaste halvåret.Företaget... - MSN störst, Messenger tvåa
Sedan vecka 46 redovisar Kiaindex separata siffror för trafiken på Hotmail och Messenger. Det har fått till följd att Microsoft ligger... - Swedbank exponeras strategiskt
Swedbank hamnade på tredje plats över de mest exponerade varumärkena under det senaste halvåret.I september visades märkets banner...