Vem ger bästa råden?

Sofia Olsson
Vem är bäst på att ge råd om placeringar för digitala annonslösningar på internet? Är det Jimmy Rodhelind på Mediacom, som jobbar tillsammans med vinnande reklamköpare på SAS? Eller är det förra omgångens runner up, Sofia Olsson? Eller kan det vara en nytänkare som Carl Johan Grandinson på Tre Kronor?
Omröstningen handlar i första hand om rådgivare som har kontakt med kunden och står för idéer, rådgivning och planering. Det gör att förra omgångens vinnare Kristina Carlsson på Mediaedge CIA inte tillhör de nominerade. Hon har övergått till att chefa medan rådgivningen sköts av personer som Leif Janderhof, med kunder som Halebop, Aco och Michelin, och Patrik Andersson som hanterar internetintensiva Telia.

Jimmy Rodhelind
Hos Carat Interactive är Magnus Lindholm chef och Peter Cederholm kreativ ledare. Där finns också en rad kreativa kunder, till exempel Försvarsmakten, Philips och Svenska Spel, som Adela Vergara ansvarar för. Nils Andersson gör internetplaneringen för Carats telekomkunder.
Inom Aegis Media finns förutom Carat även Vizeum, med Uffe Henriksen som digital strateg. Där finns också digitalnätverket Isobar där Suddenly och Farfar representerar Sverige i arbetet med att skapa digitala annonslösningar. I praktiken jobbar Malin Eriksson, Joel Wahlström och Jannike Åkerlind för både Suddenly och Vizeum med gemensamma kunder som Norwegian och Santa Maria.

Mikael Taipele
Även Bizkit och Wisely samarbetar. Hos dem finns Diana Tomasson som mest erfarna internetrådgivare och hon jobbar bland annat med Björn Karlström och med Martin Sjöberg som är expert på sök och sociala medier. Bland kunderna finns SJ och SBAB.
Inom Omnicom är Mikael Taipale tongivande inom digitala medier och han jobbar även med kunder hos gruppens byrå OMD. Där är McDonalds största kund på digitalt. Carl Johan Laséen hanterar Renault, Apoteket och GE Moneybank
Hos Starcom är Johan Pettersson guru, involverad med Tele2, som är deras största digitala kund. Adrian Hansen jobbar också med Tele 2 medan Erik Morin står bakom innovativa lösningar för bland andra Loka och Norrlands Guld.

Carl Johan Grandinson
Sofia Olsson, som fick näst flest röster i förra omgången, finns numera på Scream där hon bland annat jobbar med Försäkringskassan, Swedbank och NK.
Innovativa är också Tre Kronor Media, som har skapats utifrån ett digitalt erbjudande om resultatbaserad marknadsföring. Carl Johan Grandinson är Tre Kronors främste onlineexpert.
Hos Maxus är Alexandra Callius chef medan Cecilia Jonsson sköter uppdragen för Leaf och Tallink Silja.
Mediacom är rådgivare för bland andra SAS, Dell, Volkswagengruppen och Gillettes varumärke Venus. En grupp på tio personer gör jobbet: Daniel Wallin, Maria Lavestedt, Rebecka Djäkner, Joachim Medalen, Petter Mååg, Nick Bauer, Anders Löfgren, Jimmy Rodhelind, Johan Verkryussen och Niclas Lundberg.

Camilla Moen
Initiative Universal Media har gjort flest mobila medielösningar för Coca-Cola, H&M och Microsoft. Det digitala jobbet hos IUM görs av Maria Malm, Camilla Moen, Jenny Grewdahl, Talin Hakopian, Daniel Silander, Åsa Svanberg och Jessica Torstensson.
Hittills har Mindshare varit den mediebyrå som stått för de mest kreativa medielösningarna. Tillsammans med Forsman & Bodenfors vann byrån Grand Prix i Cannes för AMF Pension. Mindshare har också utsett ett kreativt ledarskap med Daniel Saberski i spetsen medan Emma Classon ansvarar för det digitala i företagsledningen. Tongivande rådgivare är Charlotta Lövgren och Caroline Pihl, som gör jobbet för prestigekunden Unilever.
Women Clothing in the 1920s
rob kardashian weight loss Bags for Every Type of Storage
rob kardashian weight lossPurchase of Jewelry When the Economy is Bad
porno Why Wear Fashion BeltsDespite what some folks might have you believe
All the main Factory Outlet Shopping Centers in Lombardy and Milan
youjizz 50K after 20 years
7 Easy Tips to Loose Weight Instantly
free gay porn no matter how much the expense
An Elegant Leather Floral Faux Rectangular Tissue Box
hd porn Yuki finally gets to enact her revenge on Okono Kitahama
The Light Always Follows The Darkness
gay porn ideas on how to fix hiking footwear who are going down off of
Choice For The Trendy Fashion With Low Price
how to lose weight fast Here are a few tips
Promoting clothes on fashion social networking sites
miranda lambert weight loss in this case a wholesale clothing business owner
Radio 4’s 1970 Miss World Feminist Protests discussion
christina aguilera weight loss choosing the perfect low cost manner diamonds
Tidigare Reportage
- E-post fortsätter dominera
Nyligen har det kommit två nya studier som visar på en och samma sak ? att e-post och sök fortfarande är helt dominerade aktiviteter... - “Vanliga” tonåringar – en fallgrop i reklamen
“Mamma, hur skulle det vara att vara en vanlig tonåring som Twittrar och Facebookar?” Den frågan ställde amerikanska antropologen... - Så värderar Microsoft social kontakt med annonsörer
Microsoft var bland de första företagen i sociala medier, och nu delar mjukvarujätten med sig av sina erfarenheter av att socialisera... - Duracell hakar på kroppstrenden
Touch, röststyrning och att datorer känner igen bilder har blivit vardagsmat. Nu tas nästa steg i det som kallas NUI, natural user interface.... - Besked från Steve Ballmer
Microsofts vd Steve Ballmer var i Stockholm i början på oktober för att prata om “the cloud” och nya Windowstelefoner, och... - Fallgropar för den som säljer premium
Marknadsförare som enbart vänder sig till höginkomsttagare med premiumprodukter kan missa hälften av sina potentiella kunder.Det är... - Unga svenskar ser mest mobil-tv i Europa
Klart mer än hälften av alla i Sverige har internet i sin mobiltelefon. Och bland unga svenskar är det dubbelt så vanligt att surfa... - Kreatörer förslösar bannerutrymme
I genomsnitt ägnar surfare en sekund åt en bannerannons, vilket är känt efter en rad olika studier. Trots detta envisas byråer och... - Tillväxt öppnar för att nå kvinnor via spel online
Den snabba utvecklingen av marknaden för dataspel öppnar nya möjligheter att nå kvinnor via dataspel. Nästa steg är att kunna använda... - Glöm inte att rösta på bästa webbkreatör
När Indikat bjuder in till att rösta om vem som är bäst i Sverige på att skapa digitala annonslösningar är en första fråga: Vem... - Vem är värd att lyssna på?
Nu har turen kommit till att avgöra vem som är bäst på att bilda opinion för internet som medium. Därmed ställs också frågan:... - Tid är nätets nya valuta
Tid och tidanvändning betyder allt mer när det gäller konsumenters mottaglighet för reklam och som mått på deras efterfrågan.“Time... - Vem ger bästa råden?
Vem är bäst på att ge råd om placeringar för digitala annonslösningar på internet? Är det Jimmy Rodhelind på Mediacom, som jobbar... - Varannan svensk tvurfar
Det blir vanligare att titta på tv och surfa på nätet samtidigt, nu “tvurfar” varannan svensk. Den engelska ungdomsserien... - De är bäst på att köpa digitalt
Indikats läsare inbjuds till att rösta fram vilka som är bäst webbkreatörer, bäst internetrådgivare, bästa köpare av digitala... - Reklamtrötta ungdomar nås i webb-tv
Ungdomar är flitiga internetanvändare och svenskar i åldersgruppen 16-24 besöker internet fler dagar i veckan än de tittar på tv.... - Guitar Hero effektiv kanal till unga män
Att annonsera ingame i Guitar Hero visade sig vara ett effektivt sätt för Visual Studio att nå unga män. Spelen Need for Speed Undercover... - Njutning viktigare än status för svenskarna
För svenskar betyder njutningen mer än status när det handlar om lyxvarumärken. Det visar Luxury Lovers, en ny europeisk studie om lyxkonsumtion... - Nättips viktigare än personliga rekommendationer
För svenska konsumenter är internet och då främst sajter med prisjämförelser en viktigare källa än personliga rekommendationer inför... - Banner blindness är bara en myt
Världens mest omfattande ögonrörelsestudie av mediesajter avlivar myten om banner blindness. Sajtbesökare saknare förmåga att förbise... - Nu är 100% unga online
Alla svenska ungdomar 16-24 år är online. Och nu säger mer än hälften av alla svenskar att de inte klarar sig utan internet.Behovet... - Nu tar mikrobloggandet fart
År 2009 har börjat med att mikrobloggandet tagit fart. Det märks bland annat genom att Twitter fått många nya användare, Bloggy.se... - Unga människor sätter familjen främst
Unga människor tillbringar hellre sin lediga tid med familj än att umgås med sina kompisar. Det visas i rapporten “Young Adults...