Pihl och Malm delade segern om bästa råden
Caroline Pihl på Mindshare och Maria Malm-Sanchez på IUM delar segern i Indikats omröstning om den populäraste medierådgivaren.
Frågan gällde vem som ger bäst råd om internet som medium och så här ser Caroline Pihl på utmärkelsen:
– För mig betyder Internet möjligheter och utveckling på konsumenters villkor. När vi gör det som användare är intresserade av blir det effektiv kommunikation – och att ge de bästa råden handlar om att utgå från kundens mål och utmana dem. Med det som bakgrund är det självklart smickrande att bli framröstad som den som ger bäst råd.
Maria Malm-Sanchez instämmer i att internet är möjligheter:
– Idéerna och lösningarna begränsas bara av vår fantasi och våra kunder är ofta villa att testa och utvärdera och vidareutveckla möjligheterna tillsammans med oss. Internet. Av det följer att ge råd om digitala annonslösningar är att vara uppdaterad om nya möjligheter och att vara lyhörd för kunden, säger hon.
IUM har särskiljt sig genom idéburen rådgivning baserad på mångårig erfarenhet. Maria Malm-Sanchez är chef för sex personer på den interaktiva avdelningen och jobbar själv med H&M och med Coca-Colas alla varumärken. En av de bästa jobben som byrån har gjort är för Snickers med mobilen och nätet som navet i kampanjen. Den riktade sig mot unga män och fick besökare på olika sajter att utmana varandra i ett mobilt spel.
– De senaste fem åren har vi sett allt mer av nytto- och underhållningsfunktioner som sätter användaren i fokus och som baseras på vad konsumenter efterfrågar. Sådana kommer vi att få se ännu fler i framtiden, siar Maria Malm-Sanchez.
Mindshare har utkristalliserats som mediebyrån som vinner mest kreativa priser. Caroline Pihl är rådgivare med särskild inriktning på digitala medier. Hon jobbar med Unilever varumärken Dove, Axe, Sunsilk, Rexona och Via, med AMF och med Åhléns. Mindshare var till exempel den enda mediebyrå som vann priser i 100-wattaren. Caroline jobbade med Dove Go Fresh som var nominerad med Mindshare som ensam huvudbyrå.
– Att vi utmärker oss kreativt är resultatet av hur vi utvecklar relevanta och särskiljande lösningar för våra kunder. Vi har en särskild avdelning för Invention med tre personer helt inriktade på att nyskapande och dessutom har vi kunder som har vågat agera när vi har utmanat dem, säger Caroline Pihl och tillägger.
– Interaktiviteten på nätet bygger engagemang, och för varumärken handlar det om att lyfta fram vad de står för, och ta tillvara det engagemanget. Aladdins kampanj för att man ska få behålla sin smak i asken är ett bra exempel på det. På nätet kan man också tracka, optimera placeringar under kampanjernas gång och inrikta sig direkt mot avslut.
Caroline Pihl bedömer att det kommer att läggas mer pengar på sök i fortsättningen.
– Det handlar inte bara om att jag tycker att Google är det bästa som gjorts och hur det förenklar min vardag. Det handlar också om att varje varumärke behöver sök som en plattform, för att sedan förfina den vid aktuella kampanjer.
– Annars tror jag att den närmaste framtiden på Internet handlar om att varumärken är med i sociala medierna och i diskussioner som pågår där, att det blir mer av redaktionella samarbeten och eget innehåll liksom att vi utvecklar lösningar för de nya play-tjänsterna.
Fotnot:
Medierådgivare som är bäst på att använda internet för sitt varumärke, enligt Indikat Internets läsare (procent av rösterna):
1 |
Caroline Pihl |
Mindshare |
12% |
1 |
Maria Malm |
IUM |
12% |
3 |
Carl Johan Grandinson |
Tre Kronor |
8% |
4 |
Mikael Taipale |
OMD/Omnicom |
8% |
5 |
Sofia Olsson |
Scream |
8% |
6 |
Petter Mååg |
Mediacom |
6% |
7 |
Leif Janderhof |
Mediaedge CIA |
6% |
8 |
Adela Vergara |
Carat |
6% |
9 |
Diana Tomasson |
Bizkit/Wisely |
6% |
Choosing a Career in the Fashion Industry
miranda lambert weight loss Barriers in Making the Classroom Interactive and Integrated
weight loss tipsSandbaggers WOMEN’S LUCY GOLF SANDALS WHITE LIZARD
porno kit as 4 weeks within move
Fix Your Body Image and Love Your Body Again
black porn best ways to make asian shapes and sizes on clothing to yankee measurements
Get Latest and Exclusive Kolkata News through Namaskar Kolkata
cartoon porn This is how to do fashion styles
Earflap hat patterns to knit and crochet with pictures
gay porn Cortes and his men didn’t know the land
Kardashian takeover at Woodfield Mall Today
how to lose weight fast a full length apparel pocket
Top 3 Silk Tops for Women
quick weight loss jewelry and flowers
What Does The Seller Do
miranda lambert weight loss Living Well
Simple Steps to Remove Wrinkles
christina aguilera weight loss that the menus would have been redone at least once
Tidigare Personporträtt
- Stefan Backlund, Philips: Lätt utvärdera effekten av kreativt budskap
“I digitala medier är det lätt att utvärdera effekten av ett kreativt budskap på konsumenter och dess effekt på försäljningen.”... - Beatrice Lindvall, Svenska Spel: Viktigt ta vara på spelarnas engagemang
“Svenska Spel vill ta till vara det engagemang som finns för våra produkter och tjänster. Utmaningen är att ge konsumenter möjlighet... - Sony Ericssons marknadschef: Total öppenhet det enda som duger
För Joakim Liljedahl på Sony Ericsson är marknadsföring i mobilen en självklarhet och nu finns en “riktigt bra” anpassning... - Swedbanks marknadschef: Service är den nya marknadsföringen
Allt mer mobila kunder och hur nya tekniker slår igenom i allt snabbare takt är “top conversations“ hos Swedbank. Marknadschefen... - SAS marknadschef: Digitalisering gör att vi måste agera först
För Ulf Hermansson Samell och de andra på SAS marknadsavdelning innebär digitaliseringen en ny utmaning. Flygbolaget kan inte längre... - Adam Ulvegärde vald till bästa webbkreatör
Indikat Internets läsare har utsett Adam Ulvegärde till Sveriges bästa webbkreatör. Adam som är ad på Forsman & Bodenfors sedan... - David Wahlgren bakom Samsungs guldägg
From Stockholm With Love är Sveriges kreativaste webbyrå just nu. Följaktligen har ad:n och delägaren David Wahlgren blivit en av de... - Faris Yakob: Nätet gör mellanhänder överflödiga
När Faris Yakob kommer till Stockholm i Guldäggsveckan har han med sig budskapet om hur nätets sociala roll förstorar verkligheten.... - Johan Ronnestam störst auktoritet på nätet
Debattören, bloggaren och strategen Johan Ronnestam är Sveriges främste auktoritet på internet som medium. Han vann överlägset Indikat... - Pihl och Malm delade segern om bästa råden
Caroline Pihl på Mindshare och Maria Malm-Sanchez på IUM delar segern i Indikats omröstning om den populäraste medierådgivaren.Frågan... - Johan Åhlén, SAS: Bäst på att köpa internet
SAS Johan Åhlén är bäst på att använda internet som medium för sitt varumärke. Det blev resultatet av Indikat Internets läsaromröstning.Johan... - Anders Gustafsson, Crispin Porter + Bogusky: Tänk på kontexten
Anders Gustafsson, creative director på Crispin Porter + Bogusky Europe, göteborgsbyrån som fram tills de blev uppköpta i våras hette... - Jon Dranger, Farfar: alla kanaler kan användas interaktivt
Som många tungviktare i branschen kom har Farfars Jon Dranger minnen från den pre-digitala era som ibland känns lika avlägsen som Hylands... - Jonas Sjövall, ANR BBDO: Med förmågan att byta perspektiv
En bakgrund inom teatern ger Jonas Sjövall förmågan att byta perspektiv och ta sig an utmaningar på ett annorlunda sätt. Den förmågan... - Naoki Ito, GT Tokyo: Online flyttar utomhus
Den japanske toppkreatörer Naoki Ito har vunnit tre Guldlejon i Cannes de senaste åren och kommer till Stockholm för att träffa reklambranschen... - Martin Cedergren, Åkestam Holst: Från kaos till relevans
Som ny kreativ chef på reklambyrån Åkestam Holst och ordförande i interaktiva guldäggsklassen hör Martin Cedergren till tungviktarna... - Daniele Fiandaca, Profero: Interaktiv mot ungdomsvåld
Daniele Fiandaca har en för reklambranschen minst sagt ovanlig bakgrund som revisor. Men efter fyra år i det yrket tog hans kreativa gen... - Mark Waites, Mother: Tror inte på genvägar
Mother behärskar det digitala tänket lika väl som vanlig reklam. Det bevisades ännu en gång vid Eurobest när webbyrån belönades... - Peter Siljerud, Kairos Future: Utmaning nå de ovilliga
Dagens unga är reklamtrötta och tidspressade cyniker som inte vill bli störda i onödan. Så summerar framtidstrategen Peter Siljerud... - David Sundin: Styr Great Works på tre kontinenter
David Sundin befinner sig sedan den 1 augusti i Japan för att bygga upp Great Works fjärde kontor – Great Works Tokyo. Utmaningen... - Tove Langseth, DDB: Reklambyråer gör bäst webb
– Den bästa webbreklamen görs av reklambyråer, säger Tove Langseth, som tillsammans med maken Olle Langseth bytte arbetsplats... - Patrick Gardner, Perfect Fools: Galet flyt för dårarna
Patrick Gardners digitala karriär började med uppdraget att föra ut svenska språkreseföretaget EF Education på webben. Idag är...