Aktuellt:
Publicerad 120914
Zalando sommarens nya storannonsör
Zalando säljer skor, kläder och sport via e-handel och dök upp i juni upp som en av de allra största displayannonsörerna.
Sajten ägs av tyska Zalando GmbH och annonseringen är enkel och tydlig. Frilagda bilder på skor och kläder samsas med budskapet gratis frakt och uppmaningen: Köp nu!
I juni exponerades Zalandos banners 87 miljoner gånger, enligt Nielsen Online. En exponering uppstår varje gång en banner visas eller byts på en sida, oavsett om bannern är placerad på den synliga delen av sidan eller ej.
Kohl’s coupon is applied
rob kardashian weight loss Internet Backup I Need You Now
placed them into the foods he does eat
snooki weight lossHave Designer Wears for Men
snooki weight lossHave Designer Wears for Men
Tidigare Observationer
- Rekord för Youtube i Sverige
Data från Alexa.com och Internetworldstats.com visar att Youtube nådde en rekordpublik de senaste månaderna.I mars och under den första... - SVT dominerar strömmandet
SVT Play lockar två tredjedelar av allt tittande på de svenska medieföretagens gratis streamingtjänster.Sammanlagt användes playtjänsterna,... - Tv tappar för tredje året i rad
De samlade reklaminvesteringarna i tv mediet minskade för tredje året i rad, IRM enligt Institut för reklam- och mediestatistik.Minskningen... - ”Bara” en halvtimme på sociala medier
Den så kallade mediedagen har vuxit från fem till sju timmar på sedan de smarta mobilerna dök upp för tio år sedan.Då använde vi... - Mix tappade täten trots hopslagning
Rix FM blev under det gångna året största reklamkanal i Stockholm.Vid den senaste mätningen hade MTG-kanalen hade 30 000 fler lyssnare... - Lokala nyheter lockar mer än Rapport
För första gången har ett nyhetsprogram med lokalnyheter blivit större än alla riksprogram i genren.Det är SVT:s Lokala Nyheter klockan... - UNT, NWT och HD på plus
De tre största landsortstidningarna ökade antalet läsare i sista tertialet 2016.Upsala Nya Tidning ökade med 6 000 läsare per dag... - Sprint-Ad är störst på print
Sprint-Ad samlar merparten av landets gratistidningar med en total upplaga på mer än 3 miljoner exemplar. Antalet läsare är lika många,... - Gratis lockar allt färre villaägare
Läsningen av gratis utdelade tidningar faller.Tidningar som Vi i villa och Villaägaren, som lockar annonsörer med stora gratisupplagor,... - Tre miljoner kunde se Netflix
Under andra kvartalet 2016 beräknades nära tre miljoner svenskar ha tillgång till Netflix.Antalet svenska användare förväntas dessutom... - Toppnotering för TV4-Gruppen
TV4-Gruppen har noterat i sin högsta tittartidsandel sedan 2012.I fjolårets fjärde kvartal nådde tv-huset samlade utbud av fri-tv 30... - Halverad trafik på Flashback
Trafiken till alternativa medier minskar. Det gäller bland annat Flashback, där antalet besökare har minskat från en halv till en kvarts... - Svag start för P3
P3 har haft en tuff start på 2017. Såväl Mix Megapol som P1 har passerat Sveriges Radios musikkanal när det gäller antalet lyssnare.P3... - Var fjärde svensk streamar film
En vanlig dag tittar 27 procent av svenskarna – det vill säga något mer än en av fyra – på rörlig bild vid sidan... - Rix FM ger ökad räckvidd till MTG
Ökat lyssnande på Rix FM är ett skäl till att MTG Radio ökar räckvidden med 300 000.Förra året hade MTG-kanalerna drygt... - Högt radiolyssnande i Malmö
Radiolyssnandet på kommersiella kanaler i Malmö var det högsta som noterats på senare år.Mix Megapol och Rix FM Malmö har... - Youtube tappade snabbt en miljon besökare
I juli och augusti var det 5,8 miljoner svenskar som använde Youtube en genomsnittlig dag. Det var mer än en miljon färre än... - Stabilt för TV-husen
Det totala antalet tv-tittare var lika stort i årets andra kvartal som i fjolårets.SVT hade något fler tittare per dag medan... - Dubbelt upp för Dplay
I mars tittade svenskarna dubbelt så mycket på Discoverys Networks playtjänst som i samma månad i fjol.Dplay, som tjänsten... - Elle startar året med nya läsare
Modetidningen Elle startar 2016 med öka antalet läsare.Det senaste året har Elleläsandet ökat successivt och i årets första tertial... - Ner och upp för Dagens Nyheter
Dagens Nyheter inleder året med en ökning i antal läsare. 619 000 personer läser den tryckta tidningen en genomsnittlig dag.Det är... - Fler printläsare för Dagens Industri
Dagens Industri noterar den högsta läsarsiffran på mer än två år. Nu har den tryckta papperstidningen 320 000 läsare per dag.Samtidigt... - Fler med skolbarn läser oadresserad dr
Räckvidden för oadresserad direktreklam ökar i familjer med barn i skolåldern.I målgruppen ingår drygt en miljon föräldrar och... - Avpixlat har tappat hälften av sina läsare
På ett år har antalet besökare till Avpixlat minskat från 166 000 till 74 000 besökare per dag. Tappet samvarierar med förändringar... - Aftonbladets papper halverat sedan 2007
2007, året då Iphone introducerades, hade Aftonbladet 1 281 000 läsare på vardagarna. I den senaste Orvestomätningen hade tidningens... - P1 har över en miljon lyssnare
P1, som är Sveriges radios pratkanal för nyheter och reportage, har färre lyssnare än i fjol. Enligt Sifo Media har kanalen dock stadigt... - Rix återigen störst i Stockholm
Den senaste lokala lyssnarmätningen visar att Rix FM återigen är Stockholms största kommersiella radiokanal. Senast Rix FM var störst... - Dubbelt upp för Discovery
I mars tittade svenskarna dubbelt så mycket på Discoverys Networks playtjänst som i samma månad i fjol.Dplay, som tjänsten numera... - Bra kvartal för SVT
SVT hade sin högsta tittartidsandel på mer än två år under årets första kvartal.Med 29 procent av tittandet slog SVT närmaste konkurrenten... - 18 ODR-försändelser i veckan
I genomsnitt får ett svenskt hushåll 941 oadresserade direktreklamförsändelser per år. Det motsvarar 18 försändelser per vecka och... - Metro i Göteborg klarar sig relativt bra
Metro Göteborg klarar sig bäst av tidningens storstadseditioner. Räckvidden har minskat med 18 procent, motsvarande 70 000 läsare,... - Buffé ökar för andra året i rad
Icas kundtidning Buffé tillhör det fåtal tidskrifter som har fått fler läsare det två senaste åren. Den senaste noteringen är att... - 800 miljoner på sociala plattformar
Enligt IRM beräknades annonseringen på sociala nätverk till 800 miljoner kronor netto under 2015.– Vi kan konstatera att de sociala... - Nya data om ”mediedagen”
För första gången presenterar Indikat Media tidsserier över hur mycket tid folk i åldern 16-80 år ägnar åt olika medier. Det visar... - Direktreklamen når halva befolkningen
Sammanlagt når den oadresserade direktreklamen 3,9 miljoner svenskar. Det är 52 procent av alla i åldern 16-80 år, enligt Orvesto Konsument.I... - Storstadstidningarna tappade var tionde läsare
Alla storstädernas morgontidningar har tappat läsare sedan förra året.Sammanlagt förlorade de sju storstadstidningarna, det vill säga... - Mindre tidskrifter går emot strömmen
På en marknad där trenden överlag pekar nedåt gällande antalet läsare, gick flera mindre tidskrifter motsatt väg.Tidningar som Svensk... - Mediekompaniet störst på print
Mediekompaniet erbjuder nu den enskilt största räckvidden för den som använder morgontidningar som annonsmedium.Räckvidden för annonspaketets... - Mobilen tog oss över sex timmar media om dagen
2015 var det första gången som svenskarna i genomsnitt ägnade mer än sex timmar om dagen åt media.362 minuter per dygn lyder den nya... - Uppdaterade trender för tv, radio och alternativmedier
En rad tabeller över mediernas publik har uppdaterats med data för 2015. Till dem hör trender för tv-husen, tittandet på olika kanaler... - Rix FM:s bästa notering på fem år
Rix FM är återigen med och utmanar om att vara den största kommersiella radiostationen i Stockholm.I den senaste mätningen skilde det... - Mix Megapol ensamt om att öka
Mix Megapol inledde 2016 starkt. Kanalen var ensam om att ha fler lyssnare den senast mätta veckan, jämfört med samma vecka ifjol.Sammanlagt... - Pirate Bay vägrar ge sig
Efter polisens razzia mot The Pirate Bay, när sajtens servrar togs i beslag, försvann trafiken nästan helt. I december började den åter... - Nyhetstittandet under 8 miljoner
Intresset för att ta del av nyhetsflödet i tv sjönk under förr året.Efter att ha legat på över 8 miljoner sedan 2008 var det 7,9... - MTG tappade andelar i 15-49 år
Trean, Sexan och övriga MTG-kanaler hade mindre än 20 procent tittartidsandel i den kommersiellt intressanta målgruppen 15-49 år i slutet... - Totala antalet tv-tittare stod sig i Q3
MTG hade fler tittare i Q3 än i fjol och SVT hade fler tittare än för två år sedan. Det är två ljuspunkter när det gäller det traditionella... - 4 minuter playtjänster om dagen
Tittandet på de fyra tv-husens playtjänster har ökat månad för månad sedan Indikat började följa dem i januari 2012.Tre månader... - Fler dr-läsare bland de yngsta
I målgruppen ung och fri är det fler som tar del av oadresserad direktreklam än i fjol. Det framgår av livscykelmonitorn som är kopplad... - Annonsörerna flyr snabbare än läsarna
Inte bara läsarna, utan i ännu högre grad annonsörerna flyr nu dagspressen. – Självklart är dagspressens situation tuffare... - GP har tappat var femte läsare i år
Sydsvenskan, Metro Skåne och City Malmö/Lund tappar läsare, men i långt mindre omfattning än morgontidningarna i Göteborg och Stockholm.Jämfört... - Kändisnyheter lockar läsare
Aller Medias kändistidningar Hänt Extra och Hänt i Veckan ökar antalet läsare.Hänt Extra har ökat från 314 000 läsare vid förra... - Dagens Industri håller emot
Dagens Industri håller emot flykten från den tryckta papperstidningen bättre än kvällstidningarna.Det senaste tertialet lyckades DI... - Polisen har knäckt Pirate Bay och Swefilmer
Pirate Bay och Swefilmer har nästan ingen trafik kvar efter att polisen har slagit till mot de olagliga nedladdningssajterna.Att servrarna... - Eurosize riks når tre miljoner
Enligt Outdoor Impact nådde Eurosize riksserie 2 943 000 svenskar över 15 år under en 7-dagarsperiod i augusti.Av dem fanns mer än... - 50 miljoner startade playströmmar
Under de fyra semesterveckorna 29-32 var tittandet på tv-husens playkanaler cirka 20 procent lägre än under resten av året.Sammanlagt... - NRJ är störst i Malmö
En av tio radiolyssnare i Malmöområdet knäpper på NRJ en vanlig dag vilket gör att stationen har flest lyssnare i Skåne.Den senaste... - Högre radiolyssnande än i fjol
I varje vecka den senaste månaden har radiolyssnandet varit större än motsvarande vecka ifjol.En genomsnittlig dag i vecka 33 var det... - Stabilt för tv-tv
Tittandet på traditonell tablå-tv har legat på samma nivå i år som förra våren.SVT hade exempelvis 4,1 miljoner tittare per dag... - Coops Mer Smak drar snävare gräns
Coops Mer Smak är nere i 825 000 läsare. När upplagan var som störst 2011 hade tidningen 1,4 miljoner läsare.För två år sedan... - Stabil räckvidd för oadresserad dr
Räckvidden för oadresserad direktreklam är stabil, trots ett läge där mycket av mediekonsumtionen har förändrats och fortsätter... - Mindre trafik till Wikipedia
Trafiken till svenska Wikipedia har minskat de senaste månaderna. I maj hade Wikipedia besök av 2,3 miljoner svenska webbläsare per... - Direktreklam når fler singlar
Räckvidden för oadresserad direktreklam riktad till singelhushåll har återhämtat sig något det senaste året.För ett år sedan... - Riksmedia trotsar trenden
Riksmedias gratis hemburna lokaltidningar har nära nog lika stor räckvidd i första tertialet i år som för två år sedan. Det innebär... - Skåne går sämst för Metro
Metro Skåne har i genomsnitt tappat två procent av sina läsare i varje tertial sedan 2011. Det gör att Metros sydsvenska edition tappar... - Svårt för MTG att matcha OS-tittandet
MTG TV nådde sina största tittartidsandelar under första kvartalet förra året tack vare rättigheterna till OS i Sotji. De siffrorna... - Facebook närmar sig Google på webben
I takt med att mobilsurfandet ökar förändras styrkeförhållandena mellan de största sajterna på nätet.Facebook ökar räckvidden... - 117 miljoner timmar med playtjänster
Tittandet på streamad tv via tv-husens playtjänster har mer än fördubblats sett över två år.Det senaste halvåret har svenskarna... - Stark månad för kommersiell radio
Mars var en stark månad för de kommersiella radiokanalerna enligt Sifo Media.Rockklassiker växte stadigt och näst intill dubblerade... - Hem & Hyra går mot strömmen
Hyresgästföreningens Hem & Hyra är en av två tidskrifter med övervägande kvinnliga läsare som ökade antalet läsare under 2014.Tidningen... - Räckvidden ökar för tidningarnas rikspaket
Räckvidden ökade för morgontidningarnas största annonspaket under förra året.Svea, som är det största och rikstäckande paketet... - Sydsvenskan tappade mest 2014
2014 utmärktes av fortsatt fall för morgontidningarna. Sydsvenskan tappade nästan 17 procent av sin läsarkrets.Sydsvenskan tappade... - Icakuriren tappar 50 000 läsare om året
På Icakurirens hemsida kan man läsa att ?Icakuriren är Sveriges mest lästa veckotidning?. Det skulle vara mer rättvisande att skriva:... - Citypaketet når nästan två miljoner
För tio år sedan nådde Sydsvenskans, GP:s och DN:s tryckta tidningar 1,8 miljoner läsare en vanlig. Enligt de senaste Orvestorapporten... - Svenskan tappade mest i morgonpressen
Svenska Dagbladet återhämtade räckvidden mot slutet av året. Trots det tappade Svenskan mest av alla morgonutdelade tidningar.Antalet... - Polisrazzia halverade trafiken till Pirate Bay
I december gjorde polisen en razzia mot The Pirate Bays kontor i Stockholm och lyckades släcka ner sajten globalt.Flera servrar och datorer... - Stabila relationer mellan tv-husen
Tittartidsandelen för landets fyra stora har hållit sig mycket stabilt i den kommersiellt intressanta målgruppen 15-49 år.Trots de... - Tio år och dubbelt så många kanaler
Förra året tittade svenskarna lika mycket på vanligt tablå-tv som de gjorde för tio år sedan. Skillnaden är att tittartiden nu fördelas... - Youtube snart ifatt Facebook
Facebook har tappat fart på den svenska delen av internet det senaste halvåret. Det gör att Youtube har nästan lika många tittare per... - Playtjänster får tre minuter om dagen
Svenskarna ägnade 95 miljoner timmar åt de fyra tv-husens playtjänster det senaste halvåret. I genomsnitt är det tre minuter per dag... - Sveriges Radios tappade i mellandagarna
Den senaste rapporten för radiolyssnande på riksnivå visar att Sveriges Radios kanaler tappade lyssnade runt jul.P3 tappade 80 000 och... - Två upp och en ner för Mix Megapol
Mix Megapol har gått bra i Stockholm och Göteborg den senaste tiden. Däremot tappar kanalen lyssnare i Malmö.I Stockholm har kanalen... - Vikande trend för oadresserat
Den oadresserade direktreklamen når 4,2 miljoner svenskar och tappar långsamt i räckvidd.2012 var det 4,4 miljoner svenskar som tog... - Bonnier News ”kraftsamlar”
Bonniers dagstidningar Dagens Nyheter, Expressen och Dagens Industri har tillsammans tappat en halv miljon läsare sedan 2008. Från 2012... - Google.se tre gånger större än Aftonbladet.se
Google.se fortsätter att växa och i augusti hade sökmotorn mer än nio miljoner besökare per dag. Det gör Google.se överlägset störst... - Tillväxt för lokala nyheter – fram till nedläggning
De regionala nyhetsprogrammen har ökat sin publik, medan intresset för de stora rikstäckande nyhetsprogrammen går upp och ner över... - Damernas Värld tjockare än någonsin
Damernas Värld har gått om Elle och numera är landets näst största modetidning sett till antalet läsare. Det senaste året... - Ingen vågar utmana Ikea på nätet
Ingen av Ikeas konkurrenter vågar utmana möbeljätten på internet.Trots att den beräknade investeringen för Ikeas displayannonsering... - CDON varierar sin hemelektronik
CDON:s vinterrea stod för den allra största delen av nätbutikens exponeringar i december, men erbjudanden om hemelektronik genererade... - Samsung kör med sin blåa ton
Samsung var både mest annonserade datormärke och mest exponerat av alla varumärken inom telekom i december.Sammanlagt visade sig Samsung... - Disneyland tog Sembo mot toppen
20 miljoner exponeringar gjorde Sembo till mest annonserade resevarumärke i december.Sembo, vars affärsidé till stor del bygger på... - Välexponerat att Volvo är på väg
I december satsade Volvo hårt på att locka folk till sin hemsida med ?nyheter från Volvos värld?. Märket exponerade banners 35... - SF-stöd till Hobbit gav 800 000 besök
Bioannonsering dominerade displayannonseringen i december. SF Bio var största annonsör på den svenska delen av nätet och dessutom gav... - Halebop har dragit ner
Teliaägda Halebop har i stor utsträckning drivit sin affär via internet. Under hösten har mobiloperatören dock dragit ner rejält på... - E-handel reklamintensivast
Kategorin e-handel gör mer än dubbelt så mycket displayannonsering som resor, den näst mest annonsintensiva kategorin på internet.Det... - Viktväktarna når människor som inte vill mötas
Viktväktarna var, tillsammans med Mötesplatsen och handelsplatsen Let’s deal, den aktör som annonserade flitigast på internet... - Unimon samarbetar med Aftonbladet Resa
Unimon resevaluta exponeras flitigt i kategorin finans. De hamnar knappt över Lendo.se i antal exponeringar i perioden maj till oktober.... - Hunger Games flitigt exponerad
Hunger Games, som distribueras av Lion Gates Films, har varit den klart mest exponerade biofilmen det senaste halvåret.Den banner som... - Vinguiden.com kör med två typer
Vinguiden.com är mest aktivt på nätet i kategorin mat och dryck och står för 13,5 procent av kategorins bannerannonsering. Sammanlagt... - Monster drar ner på nätannonseringen
Monster har haft internet som huvudmedium, men efter sommaren har rekryteringsföretaget dragit ner helt på sin displayannonsering.Under... - Konserter lockar till Scandic
Scandic Hotels har ett långsiktigt samarbete med Ticnet för att få evenemangsbesökare att boka hotell i samband med att de köper... - Microsoft mest aktiva med display
Microsoft är klart mest aktiva på webben av alla annonsörer inom datorområdet.Det senaste halvåret har annonseringen framförallt... - Jobb och bostäder finns – på Blocket
Blocket jobb och Blocket bostad är två tjänster som Blocket har marknadsfört intensivt det senaste halvåret.Samarbete med andra sajter... - Skohuset – bara på Aftonbladet
Skor, mode och kläder är en liten kategori inom displayannonsering. Kedjor som H&M, Kapp-Ahl och Lindex investerar bara någon... - Trygg-Hansa fortsätter fokusera på display
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet, för närvarande med fokus på Trygga firman och på bilförsäkringar.Det... - Enkla nätspel lockar med miljonvinster
Internationell expansion och aggressiv annonsering har gjort att nätspelbolaget Gamesys har tillhört Storbritanniens mest snabbväxande... - Två VW-modeller med i toppen
Volkswagens Beetle och Tiguan tillhörde de mest annonserade bilmodellerna på den svenska delen av internet under det första halvåret... - Zalando sommarens nya storannonsör
?Zalando säljer skor, kläder och sport via e-handel och dök upp i juni upp som en av de allra största displayannonsörerna.Sajten... - Sju operatörer gör 95 procent av reklamen
Telenor och 3 står för nästan hälften av all telekomannonsering på den svenska delen av internet. Tillsammans med Telia, Tele2 och... - Solresor ensamt charterbolag på nätet
Solresor är i stort sett den enda flygresearrangören som använder internet i det ordinarie kampanjarbetet. Under sommarmånaderna har... - Norrbottens-Kuriren med jämn och liten ström
Norrbottens-Kuriren i Luleå är enda dagstidning som har annonserat på internet varje månad hittills i år.Generellt annonserar dagstidningarna... - Det skulle vara en swimmingpool i somras
Trots kallt och regnigt väder var det två pooltillverkare som visade upp sig mest på internet i somras.Sörmländska Folkpool är landets... - Bonniers satsar hårt på webbförsäljning
Bonniershop, det vill säga Bonnier tidskrifters internetförsäljning, gör mer nätreklam än någon annan svensk e-handel.Erbjudanden... - Ladbrokes prioriterar webben
Ladbrokes är en av flera online spelbolag som väljer att satsa mer pengar på webben än i traditionella medier.Förra året köpte Ladbrokes... - TV-gruppen står bakom en banner av fyra
TV4-gruppen är mest aktivt på nätet av alla film- och tv-bolag och står för nära en fjärdedel av kategorins bannerannonsering.Den... - Ikano Bank fortsätter offensiven
Ikano Bank gör mest reklam på internet av de banker som riktar sig till svenska konsumenter. Ta ett schysst lån har varit ett tema för... - Gevalia berättar om kändismöten
Gevalia lanserar nyheten Millicano med en travesti på sitt beprövade reklamtema om möten. Med 50 miljoner exponeringar i mars och april... - Lensway dubblar och dubblar och dubblar
Lensway dubblar omfattningen för sin displayannonsering för tredje månaden i rad. Det har gjort att optikerkedjans annonsering har fått... - Unionen tar grepp om plånboken
Tjänstemannaförbundet Unionen använder renodlade plånboksargument i sin stora medlemsvärvarkampanj.Den har exponerats vid 185 miljoner... - E-handelsbanners för kvarts miljard
E-handlare exponerade sina banners vid 9 miljarder tillfällen det senaste halvåret. Kategorin är därmed nätets reklamintensivaste,... - H&M enda RL-kedja med banners
H&M är den enda klädkedja byggd på vanliga butiker som syns med någon regelbundenhet i banners. Det senaste halvåret har varumärket... - Microsoft lever som de lär
Microsoft, som ett ledande medium för displayannonsering, är klart mest exponerat av dator- och mjukvaruföretag på internet.Microsoftvarumärket... - Proffice ger jobb var fjärde minut
Proffice är en av bemanningsbranschens flitigaste annonsörer på internet.Årets första kampanj gick tungt på dagstidningars sajter... - Scandic fokuserar på Ticnets kunder
Scandic Hotels siktar på att få Ticnets kunder att boka hotell i samband med att de köper evenemangsbiljetter.Scandic är de enda hotellen... - VW Tiguan visar sig både sommar och vinter
Volkswagen gör mest displayannonsering av alla bilmärken, och Tiguan är modellen som exponeras allra mest.Vinterns annonsering har... - Norwegian gestaltar sina fördelar
Norwegian använder internet som ett huvudmedium och gestaltar olika produktfördelar i annonseringen.Flygbolagets röda färg håller... - Mio visar hela katalogen
Mio använder publiceringsverktyget Issuu för att visa hela höstkatalogen i sina banners.Displayannonseringen visar katalogens förstasida,... - Telekomreklam för 67 miljoner
Till skillnad mot andra kategorier på nätet domineras telekomannonseringen av de stora teleoperatörerna. För närvarande är det Telenor,... - I Form la fem miljoner på säljande banners
Bonnier fortsätter att satsa hårt på displayannonsering för att värva prenumeranter till sina tidskrifter.Hälsotidningen I form exponeras... - Ladbrokes exponerades mest i december
Ladbrokes gick på offensiven i december. Det brittiska spelbolaget blev därigenom mest exponerat i sin kategori.Ladbrokes banners exponerades... - Data saknas
Heltäckande marknadsdata om svenskarnas surfvanor saknas.Daguerreotype Photographs the Old Fashioned Way Step 0 quick weight loss What... - Trygg-Hansa broderar med kundämnena
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet med det uttalade målet att öka marknadsandelarna på bilförsäkringar. Enbart... - Älvsbyhus en storannonsör
Älvsbyhus var ett av de mest exponerade varumärkena på den svenska delen av internet, enligt Nielsen Online. Samtidigt med företagets... - Nelly trycker på i jämn takt
Nelly är den mest aktiva klädhandeln på internet, och bland de största annonsörerna i kategorin e-handel. Det senaste halvåret har... - Online säljer mer åt Pepsi
Pepsi Refresh Project har sålt mer läsk och gett nya marknadsandelar med online som huvudmedium.Pepsi har gjort mest displayannonsering... - E-kontakt dominerade i september
I september var det Norrköpingsbaserade E-kontakt som annonserade mest av alla varumärken på den svenska delen av internet.E-kontakts... - Silja Line kryssar fram på nätet
Silja Line har en mängd olika inriktningar på sin onlineannonsering. Under sommarhalvåret har minst fem olika budskap och bildlösningar använts... - Mr Green satsade allt på välkomstbonus
Onlinekasinot Mr Green lockar med hjälp av budskapet “100% välkomstbonus för alla nya kunder”. I en stort och brett upplagd... - Bara 1 procent H&M på nätet
Klädkedjorna, som är storannonsörer i vanliga fall, är sällsynta gäster i webbens bannerutrymmen. H&M, till exempel, har endast... - Mest play i tv-annonseringen
Viasat Play och TV4 Play står för en fjärde av bannerannonseringen i kategorin film och tv.Ingen av playtjänsterna är särskilt annonsintensiva... - Miljonsatsning av Bredbandsbolaget
Bredbandsbolaget investerar konsekvent i bannerannonsering. Det senaste halvåret beräknas internetleverantören ha satsat 8 miljoner kronor,... - Jobb 24 tar hälften av uppmärksamheten
Jobb 24 står för nästan hälften av all annonsering när det gäller arbetsförmedling och bemanning.Det senaste halvåret exponerades... - Var 20:e banner en HP
Hewlett-Packard står för 5 procent av displayannonseringen på den svenska delen av internet.Värdet av HP:s nätannonsering för det... - Bonniers shop stöder tidskriftssälj
Bonniers tidskrifter tillhör de mest annonserade varumärkena i kategorin medier. Nätbutiken Bonniershop har motsvande position bland... - Nordeas nya instrument
Ikano Bank är bankvarumärket som exponeras flitigast på internet. Det senaste halvåret har bankens banners visats vid 349 miljoner tillfällen.... - Många isbjörnar på nätet
Världsnaturfonden WWF tillhör de mest exponerade varumärkena på den svenska delen av internet. Det senaste halvåret har den internationella... - Bonniers tidskrifter dominerar
Aftonbladet gör mest reklam på internet av de svenska nyhetsmedierna.Mediets banners exponerades 93 miljoner gånger det senaste halvåret,... - City Gross grisar som medvetet val
En satsning på svenskt griskött gjorde City Gross till största internetannonsör i kategorin mat och dryck i april. – Vi satsar... - Citypaketet nära 2 mijoner besökare
Citypaketet.se, det vill samarbetet mellan Sydsvenskans, GP:s och DN: sajter om displayannonsering, noterade besök av mer än 1,9... - Lindex enda klädkedja på modetoppen
Näthandlare dominerar kläd- och modeannonsering på internet. Först på åttonde plats återfinns en traditionell klädkedja, Lindex.Lindex... - Mycket poolreklam på webben
Folkpool och Miami Pool är huvudkonkurrenterna på den svenska swimmingpoolmarknaden. De kämpar också om att synas mest på internet.Det... - Mötesplatsen exponeras flitigast
Mötesplatsens banners exponerades mest på internet i februari 2011. Då exponerades dejtingsajtens banners vid 328 mijoner tillfällen... - Svenska Spel med 360 miljoner exponeringar
På Svenskaspel.se kan spelare titta på sina resultat, titta på sporthändelser live, diskutera i forum och spela.Ett sätt att anpassa... - Bilannonsering för enbart 70 miljoner
Bilannonsering står för drygt 2 procent av reklamen på internet. Förra året exonerades banners för personbilar, återförsäljare... - Telenor köpte display för 14 miljoner
Teleoperatörer och mobiltelefonmärken köpte displayannonsering värd 61 miljoner från september till februari 2011. Telenor köpte mest... - TV3 och Viasat webbintensivast
TV3 och Viasat har sammanlagt 15 procent av displayannonseringen för film och tv.De bägge MTG-ägda varumärkena exponerade vardera 54... - Norwegian köpte banners för sju miljoner
Norwegian gör mest reklam av flygbolagen på den svenska delen av internet.Det senaste halvåret har Norwegians banners exponerats vid... - Mycket bulkköp inom e-handel
Nätshopen Rajala som är inriktade på foto och video exponerar sin bannerannonsering mest av alla e-handlar.Med betalning per klick visades... - Tvåsiffrigt för Telia, 3 och Telenor
Telia, 3 och Telenor köpte alla bannerutrymme värderat till mer än 10 miljoner kronor under maj-oktober, enligt Indikats sätt att beräkna... - If-banners för 13 miljoner
If köpte bannerutrymmme värderat till drygt 13 mijoner kronor under 2010.If köpte största mängden bannerannonsering av alla bank-... - Låna av Lendo visades mest i oktober
Lendos internettjänst för den som vill låna pengar är det mest exponerade varumärket på den svenska delen av internet.Lendos banners... - Mer än 100 telekommiljoner på webben
Teleoperatörer och mobiltelefontillverkare har investerat 115 miljoner kronor brutto på Internet det senaste halvåret, enligt Indikats... - Scandic gör alla till stjärnor
Scandic Hotels ökar sin annonsering på internet. Under september hade märket 72 miljoner exponeringar och är den näst största annonsören... - Fiskeflugor.se agnar med lågt värderade banners
Fiskeflugor.se tillhörde sommarens mest exponerade annonsörer till följd av en kampanj inriktad på lågt värderade exponeringar.E-handelsföretag var... - Uniblue lockar med snabbhet
Med 345 miljoner exponeringar under perioden april-september är Uniblue den största bannerannonsören i kategorin datorer.Budskapet i... - Ekonomifakta syntes mest i september
Ekonomifakta.se syntes mest av annonsörerna i kategorin nyheter. Sidan ägs av Svenskt Näringsliv och vänder sig till alla som snabbt... - Koncentrerad nätnärvaro gav besöksrekord
Musikfestivalen Peace & Love i Borlänge var en av sommarens största internetannonsörer. När festivalen gick av stapeln såldes inte... - Lendo flitigast-i alla kategorier
Lendo är fortfarande den största annonsören i kategorin finans. Under perioden februari-mars beräknas värdet av annonseringen till... - Best Western störst i Sverige
Best Western kom igång med sin annonsering under sommaren och i maj och juni beräknas värdet av annonseringen till 2 miljoner kronor.... - 70 000 tävlade om en Opel
Det var Opel som annonserade mest i kategorin bilar under årets första hälft. En stor aktivitet var en tävling i miljövänligt körande.Under... - Explorer vann webbläsarvalet
Microsofts omfattande kampanj för Internet Explorer 8 har lett till mer än en kvarts miljon nedladdningar av den nya webbläsarversionen.... - Sommarkänslor hos 3
Varumärket 3 exponerades 747 miljoner gånger under perioden november till april.Många av märkets olika produkter marknadsförs. Både... - Brandos kliver in på topplistan
Märket har klättrat in på en fjärdeplats på listan över de flitigaste bannerannonsörerna. Brandos är en skobutik som säljer via... - VinUnic dubblade reklamen
Importföretaget VinUnic är fortfarande den största annonsören i kategorin mat och dryck. Under april mer än fördubblades annonseringen... - Lendo ökar igen
Lendo, marknadsplatsen för privalån, fortsätter att annonsera mest av finansbolagen. Lendo erbjuder inga egna lån, utan fungerar som... - Reseannonsering halverad i mars
Under mars sjönk bannerannonseringen i kategorin resor. Märkena exponerades 663 miljoner gånger under månaden. Det var ungefär hälften... - Amelia lockar med Maria Montazami
Amelia hade flest exponeringar i kategorin nyheter och media under mars.I en av Amelias bannerkampanjer används Maria Montazami som är... - Fler banners för Ticnet
Ticnets annonsering steg i början av året och i mars hade märket 141 miljoner exponeringar.Ticnet säljer evenemangs- och resebiljetter... - Prime ScratchCards visar vinnare
Prime ScratchCards klättrar in på listan över de mest annonserade varumärkena i kategorin spel och lotter. Under februari hade märket... - Svenskt Näringsliv satsar på banners
Svenskt Näringsliv har startat sajten vadstårpåspel.se med ett dagligt tv-program. Innehållet är konjunktur, avtalsrörelse och sysselsättning,... - Telia är ett välexponerat märke
Telia är den största bannerannonsören i kategorin telekom. Märket står för en fjärdedel av annonseringen.Telias beräknade investering... - Batterier och reklamnyheter annonseras flitigt
Mediaupdate har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena. Under februari hade märket 195 miljoner exponeringar.Mediaupdate... - Lendo budar om privatlån
Lendo, marknadsplatsen för privalån, var flitigast finansannonsör på den svenska delen av Internet i januari.Syftet med annonseringen... - Största annonsören var Destination.se
Aftonbladets resesajt Destination.se ökade sin internetannonsering under januari, 714 miljoner gånger exponerades märket på den svenska... - K-rauta uppmanar oss att stanna inne
I januari var det K-rauta som annonserade mest i kategorin hus och hem. Värdet uppskattas till omkring 900 000 kr.Budskapet i K-rautas... - Glada strumpor visar upp sig på nätet
Happy Socks kliver in på listan över största internetannonsörerna i kategorin kläder och mode.Företaget säljer strumpor över hela... - Flitigt exponerade djurfaddrar
Världsnaturfonden, WWF, har mer än fördubblat sin bannerannonsering under det senaste året. Märket var en av de största annonsörerna... - Stora bilmärken bromsade på nätet
De största bilmärkena minskade sin bannerannonsering under 2009. Trots det så ökade kategorins totala annonsering.Under 2008 var Saab... - Ving ersatte banner med sökord
Ving har ersatte under 2009 sin bannerannonsering med sökordsmarknadsföring. – Vi minskade medieinvesteringarna med 30 procent... - Vinimport och trähus ökar fortfarande
Importföretaget VinUnic forsätter att öka sin internetannonsering och hade under perioden maj-oktober 371 miljoner exponeringar.Företaget... - Mynthuset säljer mynt via internet
Ett guldmynt för att hedra Michael Jacksons minne annonserades flitigt under den senaste månaden. Mynthuset säljer, marknadsför och... - Singha syntes på nätet
Det thailändska starkölet Singha visar upp en kall flaska öl på sin banner.Ölet marknadsförs av importören Bornicon & Salming.... - Riksgälden lockar med miljoner
Riksgäldskontoret har ökat sin annonsering och hade under oktober 58 miljoner exponeringar.Riksgäldskontoret har under hösten marknadsfört... - Kenzan lovar lägsta pris
Kenzan Tours ökade sin annonsering under september och hade då 76 miljoner exponeringar.Resebyrån Kenzan Tours har funnits sedan 2004... - Tieto syntes på nätet
Under september var det Tieto som annonserade mest i kategorin data.Tieto hade 29 miljoner exponeringar under september och nästan ingen... - Vinimport och trähus på topplistan
Importföretaget VinUnic har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena.I september hade VinUnic 146 miljoner exponeringar... - Bonnierkampanj lockar aktiva till läsning
Iform är det medium som annonserar allra mest på Internet. Under perioden april till september hade tidningens banners 219 miljoner exponeringar.... - Inget turspel för King
King.com är den överlägset största annonsören i kategorin spel, poker och nöjen.Spelsajten King.com hade 886 miljoner exponeringar... - Gran Torino syntes mest
Flera olika filmer ligger på listan över de mest annonserade varumärkena i kategorin film och tv.Under juli hade Harry Potter and the... - Telia toppade i sommar
Telia var den teleoperatör som hade flest exponeringar på internet under sommaren. Mellan juni och augusti hade Telia 359 miljoner exponeringar,... - Bistånd och vitaminer på listan
Actionaid har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena och hade i augusti 134 miljoner exponeringar. Actionaid är... - Väderskydd syns på nätet
Coverstore är näst efter IKEA den största annonsören i kategorin Hem och trädgård. Coverstore är ett Sundsvallsföretag som säljer... - Aftonbladet står bakom två resesajter
Under april till juni hade Allt om Stockholm 133 miljoner exponeringar. Sajten är Aftonbladets nöjesguide på nätet där evenemang,... - Flitigaste bilen var en Ford
Ford var det bilmärke som annonserade mest på internet under årets första halvår.Under hela 2008 stod Ford för 1,7 procent av all... - SVTs webb-tv ökar
Svtplay.se får allt fler besökare och samtidigt ökar även trafiken till svt.se.På svtplay.se går det att se SVTs program på webben.... - Klockor.nu är ny på modelistan
Bubbleroom är en flitig annonsör både i traditionella medier och på internet.Bubbleroom hade sin mest intensiva annonsering under juli,... - En pysselklubb bland de största annonsörerna
Creativeclub.se är ett av de mest exponerade märkena på internet. Annonseringen sker genom annonsnätverket Webbtraffic.Webbtraffic... - Re:member visade sig 100 miljoner gånger
Bankkortet Re:member blev, trots reklamuppehåll i mars och april, femte största finansannonsörerna på internet under det första halvåret... - Störst i april var SBAB
SBAB var den största annonsören i kategorin finans under april. Märket hade 104 miljoner exponeringar.Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag,... - Blommor och bläckpatroner syntes mest
Inkclub har annonserat mest i kategorin e-handel under det senaste halvåret. Men i april var det Interflora som gjorde mest reklam.Uppsalaföretaget... - SAS flyttar från print till nätet
SAS är offensivt på internet och köpte bannerutrymme från januari till mars för ett beräknat värde av sju miljoner kronor.SAS banners... - Aftonbladet.se samarbetar med flera
Lokala erbjudanden har ökat under årets första månader och hade i mars 122 miljoner exponeringar. Lokala erbjudanden finns på listan... - 3 gjorde mer än hälften
Under februari gjorde 3 över hälften av all reklam i kategorin telekommunikation. Märket fick 347 miljoner exponeringar vilket är den... - Pokerstars pausade i februari
Unibet har dragit ned sina investeringar i traditionella medier och ökat sin annonsering på nätet. Under februari hade märket 67 miljoner... - Alltförföräldrar ökade mest
Alltförföräldrar var den sajt som ökade mest under mars jämfört med samma månad i fjol. Jämförelsen gäller procentuell ökning... - Unga använder Interflora.se
Interflora var ett av de mest exponerade varumärkena i februari. Märkets butik på nätet har internet som största marknadsföringskanal... - Stark start för Hockeykanalen.se
I slutet av januari lanserades Hockeykanalen.se. I februari hade sajten flest exponeringar i kategorin film och tv. Hockeykanalen.se är... - Match kärlek exponeras mest
Innehållet i en dejtingtjänst som Match är till stor del användargenererat. Investeringar i marknadsföring och att locka nya kunder... - Citibank syns på Messenger
Citibank är en av de största internetannonsörerna i kategorin finans. I januari hade märket 27 miljoner exponeringar.Byt inte bank-skaffa... - SAS var störst förra året
Under 2008 var SAS den nästa största internetannonsören i kategorin resor och turism. Men den största delen av annonseringen gjordes... - Hyundai syns ständigt på nätet
Hyundai femdubblade sin bannerannonsering 2008 och lyckades öka sin marknadsandel på den krympande bilmarknaden.– Det kändes naturligt... - Zemgo lockar till spel
Telekommärkenas annonsering ökade i november och en ny mobiltjänst har dykt upp på marknaden. Zemgo erbjuder frågesport via sms.Under... - Lufthansa visade sig 100 miljoner gånger
Flygbolaget Lufthansa har ökat sin internetannonsering varje månad sedan i maj och hade i oktober 100 miljoner exponeringar. Investeringarna... - Swedbank störst av dom stora
Tre av de tio flitigaste annonsörerna på den svenska delen av internet är finansbolag och av dem gjorde Swedbank mest reklam.Swedbank...