Re:member visade sig 100 miljoner gånger
Bankkortet Re:member blev, trots reklamuppehåll i mars och april, femte största finansannonsörerna på internet under det första halvåret i år.
Re:member är ett kreditkort där kunden själv bestämmer innehållet och hur de vill betala. Sammanlagt exponerades Re:member banners 109 miljoner gånger mellan januari och juni.
– Huvudbudskapet i våra kampanjer är att Re:member är ett annorlunda kreditkort som vill att du ska handla smartare och att det ger våra kunder en möjlighet att betala säkrare och i sin egen takt, säger Christina Johansson, marknadschef på Entercard.
Re:members primära målgrupp är individer i åldersgruppen 25-35. Kortet har marknadsförts med hjälp av payoffen “Re:member – you´re in charge”.
– Traditionell kreditkortsreklam handlar om allt man kan köpa. Vår pay off “You´re in charge” kan stå för så mycket och det drar vi nytta av i kommunikationen, säger Christina Johansson.
Hon tillägger att internet är en naturlig kanal för Re:member, som är ett internetbaserat varumärke. Re:member syns på sajter som Aftonbladet, Blocket, Compricer och på nätverk som Facebook.
– Vår närvaro på internet kännetecknas av kontinuitet, vi vill väcka uppmärksamhet och nyfikenhet för Re:member. Huvudsyftet är att driva presumtiva kunder med ordnad ekonomi till vår sajt. Jag är särskilt nöjd med att vår internetannonsering är snygg, rak och tydlig, säger Christina Johansson.
Bakom Re:member står betal- och kreditkortsföretaget Entercard, som specialiserat sig på partnerprofilerade betalkort. Företagets ägs av Swedbank tillsammans med brittiska Barclays bank.
Kampanjerna för Re:member görs av DDB.
Annika Wihlborg
how to manufacture a panache display to
christina aguilera weight loss 5 Practical Everyday Uses of Cheap Landau Scrubs
weight loss tipsGet Wholesale sunglasses at Discount Rates
youjizz shaved with a razor
How to Shop for Fashion Designer Software
free gay porn Dress shirts tend to be very smooth
Can a window covers improve a homes value and it’s ‘curb’ appeal
hd porn Pilots in the United States air force were issued these
Russell Brand Has Fashion Miss
cartoon porn these expenses improved 30 basis points to 29
How to Style Your Hair
quick weight loss Retail Clothing Display Ideas
Looking Good Throughout The Years
miranda lambert weight loss A fashion consultant is the go to person for celebrities
Top 10 Attractions of Paris
christina aguilera weight loss Fashion directors are also known as fashion coordinators
How to Render a 2D Design to a 3D Design
weight loss tips This is an option for people looking to earn money from home
Tidigare finans/bank/försäkring
- Unimon samarbetar med Aftonbladet Resa
Unimon resevaluta exponeras flitigt i kategorin finans. De hamnar knappt över Lendo.se i antal exponeringar i perioden maj till oktober.... - Trygg-Hansa fortsätter fokusera på display
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet, för närvarande med fokus på Trygga firman och på bilförsäkringar.Det... - Ikano Bank fortsätter offensiven
Ikano Bank gör mest reklam på internet av de banker som riktar sig till svenska konsumenter. Ta ett schysst lån har varit ett tema för... - Trygg-Hansa broderar med kundämnena
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet med det uttalade målet att öka marknadsandelarna på bilförsäkringar. Enbart... - Nordeas nya instrument
Ikano Bank är bankvarumärket som exponeras flitigast på internet. Det senaste halvåret har bankens banners visats vid 349 miljoner tillfällen.... - If-banners för 13 miljoner
If köpte bannerutrymmme värderat till drygt 13 mijoner kronor under 2010.If köpte största mängden bannerannonsering av alla bank-... - Lendo flitigast-i alla kategorier
Lendo är fortfarande den största annonsören i kategorin finans. Under perioden februari-mars beräknas värdet av annonseringen till... - Lendo ökar igen
Lendo, marknadsplatsen för privalån, fortsätter att annonsera mest av finansbolagen. Lendo erbjuder inga egna lån, utan fungerar som... - Lendo budar om privatlån
Lendo, marknadsplatsen för privalån, var flitigast finansannonsör på den svenska delen av Internet i januari.Syftet med annonseringen... - Riksgälden lockar med miljoner
Riksgäldskontoret har ökat sin annonsering och hade under oktober 58 miljoner exponeringar.Riksgäldskontoret har under hösten marknadsfört... - Re:member visade sig 100 miljoner gånger
Bankkortet Re:member blev, trots reklamuppehåll i mars och april, femte största finansannonsörerna på internet under det första halvåret... - Störst i april var SBAB
SBAB var den största annonsören i kategorin finans under april. Märket hade 104 miljoner exponeringar.Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag,... - Citibank syns på Messenger
Citibank är en av de största internetannonsörerna i kategorin finans. I januari hade märket 27 miljoner exponeringar.Byt inte bank-skaffa...