70 000 tävlade om en Opel
Det var Opel som annonserade mest i kategorin bilar under årets första hälft. En stor aktivitet var en tävling i miljövänligt körande.
Under våren fanns en uppmaning i Opels banners: Bli Europas grönaste bilförare. Genom att följa länken gick det att anmäla sig till en tävling som pågick under två månader. Närmare 70 000 deltagare deltog. Under juli gick finalen i Malmö där finalisterna fick köra i fyra olika grenar, målet var att köra så bränslesnålt som möjligt. Vinnaren fick en Opel Ampera, Europas första elbil med utökad räckvidd, som går att använda som familjebil. Opels fick 68 miljoner exponeringar på den svenska delen av internet under perioden januari-juni.
Peugeot var det bilmärke som annonserade mest i juni. Märkets annonser berättade bland annat om att märket fyller 200 år i år och erbjöd rabatter för att fira.
Wear your leather boots as much as you can
miranda lambert weight loss How to Become a Fashion Designer Without Going to College
snooki weight lossThe Best Vitamins for Hair Loss
Tidigare personbilar
- Välexponerat att Volvo är på väg
I december satsade Volvo hårt på att locka folk till sin hemsida med ?nyheter från Volvos värld?. Märket exponerade banners 35... - Två VW-modeller med i toppen
Volkswagens Beetle och Tiguan tillhörde de mest annonserade bilmodellerna på den svenska delen av internet under det första halvåret... - VW Tiguan visar sig både sommar och vinter
Volkswagen gör mest displayannonsering av alla bilmärken, och Tiguan är modellen som exponeras allra mest.Vinterns annonsering har... - Bilannonsering för enbart 70 miljoner
Bilannonsering står för drygt 2 procent av reklamen på internet. Förra året exonerades banners för personbilar, återförsäljare... - 70 000 tävlade om en Opel
Det var Opel som annonserade mest i kategorin bilar under årets första hälft. En stor aktivitet var en tävling i miljövänligt körande.Under... - Stora bilmärken bromsade på nätet
De största bilmärkena minskade sin bannerannonsering under 2009. Trots det så ökade kategorins totala annonsering.Under 2008 var Saab... - Flitigaste bilen var en Ford
Ford var det bilmärke som annonserade mest på internet under årets första halvår.Under hela 2008 stod Ford för 1,7 procent av all... - Hyundai syns ständigt på nätet
Hyundai femdubblade sin bannerannonsering 2008 och lyckades öka sin marknadsandel på den krympande bilmarknaden.– Det kändes naturligt...