Nelly trycker på i jämn takt
Nelly är den mest aktiva klädhandeln på internet, och bland de största annonsörerna i kategorin e-handel.
Det senaste halvåret har displayannonseringen legat på en konstant hög nivå, månad efter månad. Sammanlagt har Nellys banners exponerats vid 230 miljoner tillfällen. Mest annonsering var det i augusti med 48 miljoner exponeringar och minst i juni med 31 miljoner. Värdet av annonseringen beräknas till nära 6 miljoner kronor.
En exponering uppstår varje gång en banner visas eller byts på en sida. För nätaktörer som Nelly är det vanligt att köpa exponeringar från nätverk, där vissa banners är placerade utanför den synliga delen av sidan.
its styles are charming and unique
miranda lambert weight loss Top 5 Reasons You Don’t Want GG Allin Watching Your Kids
snooki weight loss8 Tactics to Have Comfortable High Heel Shoes
Tidigare e-handel/shopping
- CDON varierar sin hemelektronik
CDON:s vinterrea stod för den allra största delen av nätbutikens exponeringar i december, men erbjudanden om hemelektronik genererade... - E-handel reklamintensivast
Kategorin e-handel gör mer än dubbelt så mycket displayannonsering som resor, den näst mest annonsintensiva kategorin på internet.Det... - Bonniers satsar hårt på webbförsäljning
Bonniershop, det vill säga Bonnier tidskrifters internetförsäljning, gör mer nätreklam än någon annan svensk e-handel.Erbjudanden... - E-handelsbanners för kvarts miljard
E-handlare exponerade sina banners vid 9 miljarder tillfällen det senaste halvåret. Kategorin är därmed nätets reklamintensivaste,... - Nelly trycker på i jämn takt
Nelly är den mest aktiva klädhandeln på internet, och bland de största annonsörerna i kategorin e-handel. Det senaste halvåret har... - Bonniers shop stöder tidskriftssälj
Bonniers tidskrifter tillhör de mest annonserade varumärkena i kategorin medier. Nätbutiken Bonniershop har motsvande position bland... - Mycket bulkköp inom e-handel
Nätshopen Rajala som är inriktade på foto och video exponerar sin bannerannonsering mest av alla e-handlar.Med betalning per klick visades... - Sommarkänslor hos 3
Varumärket 3 exponerades 747 miljoner gånger under perioden november till april.Många av märkets olika produkter marknadsförs. Både... - Mynthuset säljer mynt via internet
Ett guldmynt för att hedra Michael Jacksons minne annonserades flitigt under den senaste månaden. Mynthuset säljer, marknadsför och... - Blommor och bläckpatroner syntes mest
Inkclub har annonserat mest i kategorin e-handel under det senaste halvåret. Men i april var det Interflora som gjorde mest reklam.Uppsalaföretaget...