Ikano Bank fortsätter offensiven
Ikano Bank gör mest reklam på internet av de banker som riktar sig till svenska konsumenter. Ta ett schysst lån har varit ett tema för årets displayannonsering.
Banners som gestaltar en man som blir av med sin peruk har exponerats flitigt under våren. Ta ett schysst lån utan dolda avgifter eller luriga försköningar, är budskapet och bannern är länkad till en kampanjsajt med tyydliga uppgifter om priser och villkor.
Enligt banken är målet att på ett humoristiskt sätt visa att en internet- och telefonbank är ett intressant alternativ till storbankerna. Med samma budskap och glimten i ögat syntes Ikano Bank även i tv, print och dr.
Sammanlagt har Ikano Banks banners exponerats vid drygt 100 miljoner gånger det senaste halvåret. Banken gör sin reklam i samarbete med Garbergs.
Rättelse: En tidigare publicerade banner, med en chopper, som illustrerat denna artikel hörde inte till årets annonsering. Den var från en kampanj som gick 2011.
by what method would you think the go well with get to be the worldwide top including to locate clot
weight loss tips Vintage Fashion Peplum Dresses and Skirts Fashion Gets a Trendy Update
snooki weight lossTips on taking care of your beautiful leather jacket
Tidigare finans/bank/försäkring
- Unimon samarbetar med Aftonbladet Resa
Unimon resevaluta exponeras flitigt i kategorin finans. De hamnar knappt över Lendo.se i antal exponeringar i perioden maj till oktober.... - Trygg-Hansa fortsätter fokusera på display
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet, för närvarande med fokus på Trygga firman och på bilförsäkringar.Det... - Ikano Bank fortsätter offensiven
Ikano Bank gör mest reklam på internet av de banker som riktar sig till svenska konsumenter. Ta ett schysst lån har varit ett tema för... - Trygg-Hansa broderar med kundämnena
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet med det uttalade målet att öka marknadsandelarna på bilförsäkringar. Enbart... - Nordeas nya instrument
Ikano Bank är bankvarumärket som exponeras flitigast på internet. Det senaste halvåret har bankens banners visats vid 349 miljoner tillfällen.... - If-banners för 13 miljoner
If köpte bannerutrymmme värderat till drygt 13 mijoner kronor under 2010.If köpte största mängden bannerannonsering av alla bank-... - Lendo flitigast-i alla kategorier
Lendo är fortfarande den största annonsören i kategorin finans. Under perioden februari-mars beräknas värdet av annonseringen till... - Lendo ökar igen
Lendo, marknadsplatsen för privalån, fortsätter att annonsera mest av finansbolagen. Lendo erbjuder inga egna lån, utan fungerar som... - Lendo budar om privatlån
Lendo, marknadsplatsen för privalån, var flitigast finansannonsör på den svenska delen av Internet i januari.Syftet med annonseringen... - Riksgälden lockar med miljoner
Riksgäldskontoret har ökat sin annonsering och hade under oktober 58 miljoner exponeringar.Riksgäldskontoret har under hösten marknadsfört... - Re:member visade sig 100 miljoner gånger
Bankkortet Re:member blev, trots reklamuppehåll i mars och april, femte största finansannonsörerna på internet under det första halvåret... - Störst i april var SBAB
SBAB var den största annonsören i kategorin finans under april. Märket hade 104 miljoner exponeringar.Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag,... - Citibank syns på Messenger
Citibank är en av de största internetannonsörerna i kategorin finans. I januari hade märket 27 miljoner exponeringar.Byt inte bank-skaffa...