Fiskeflugor.se agnar med lågt värderade banners
Fiskeflugor.se tillhörde sommarens mest exponerade annonsörer till följd av en kampanj inriktad på lågt värderade exponeringar.
E-handelsföretag var den sjätte mest exponerade bannerannonsörer på den svenska delen av internet i somras. Budskapet i annonseringen var att det är sommarrea med 50 procents rabatt på alla produkter.
Märket annonserade i augusti och september. Nära 200 miljoner exponeringar hade ett beräknat värde av 5 miljoner kronor. Eftersom Fiskeflugor.se betalar per klick och köper lågt värderade exponeringar vid, sidan av sajters premiumplaceringar, betalade företaget betydligt mindre än så netto.
Bakom företaget står Improada AB i Västerås.
animated classics about nippon books
christina aguilera weight loss Profits Fall But Company Still Looks Good For The Long Run
quick weight lossHow to Shop for Fashionable Clothes on a Budget
Tidigare Observationer
- Rekord för Youtube i Sverige
Data från Alexa.com och Internetworldstats.com visar att Youtube nådde en rekordpublik de senaste månaderna.I mars och under den första... - SVT dominerar strömmandet
SVT Play lockar två tredjedelar av allt tittande på de svenska medieföretagens gratis streamingtjänster.Sammanlagt användes playtjänsterna,... - Tv tappar för tredje året i rad
De samlade reklaminvesteringarna i tv mediet minskade för tredje året i rad, IRM enligt Institut för reklam- och mediestatistik.Minskningen... - ”Bara” en halvtimme på sociala medier
Den så kallade mediedagen har vuxit från fem till sju timmar på sedan de smarta mobilerna dök upp för tio år sedan.Då använde vi... - Mix tappade täten trots hopslagning
Rix FM blev under det gångna året största reklamkanal i Stockholm.Vid den senaste mätningen hade MTG-kanalen hade 30 000 fler lyssnare... - Lokala nyheter lockar mer än Rapport
För första gången har ett nyhetsprogram med lokalnyheter blivit större än alla riksprogram i genren.Det är SVT:s Lokala Nyheter klockan... - UNT, NWT och HD på plus
De tre största landsortstidningarna ökade antalet läsare i sista tertialet 2016.Upsala Nya Tidning ökade med 6 000 läsare per dag... - Sprint-Ad är störst på print
Sprint-Ad samlar merparten av landets gratistidningar med en total upplaga på mer än 3 miljoner exemplar. Antalet läsare är lika många,... - Gratis lockar allt färre villaägare
Läsningen av gratis utdelade tidningar faller.Tidningar som Vi i villa och Villaägaren, som lockar annonsörer med stora gratisupplagor,... - Tre miljoner kunde se Netflix
Under andra kvartalet 2016 beräknades nära tre miljoner svenskar ha tillgång till Netflix.Antalet svenska användare förväntas dessutom... - Toppnotering för TV4-Gruppen
TV4-Gruppen har noterat i sin högsta tittartidsandel sedan 2012.I fjolårets fjärde kvartal nådde tv-huset samlade utbud av fri-tv 30... - Halverad trafik på Flashback
Trafiken till alternativa medier minskar. Det gäller bland annat Flashback, där antalet besökare har minskat från en halv till en kvarts... - Svag start för P3
P3 har haft en tuff start på 2017. Såväl Mix Megapol som P1 har passerat Sveriges Radios musikkanal när det gäller antalet lyssnare.P3... - Var fjärde svensk streamar film
En vanlig dag tittar 27 procent av svenskarna – det vill säga något mer än en av fyra – på rörlig bild vid sidan... - Rix FM ger ökad räckvidd till MTG
Ökat lyssnande på Rix FM är ett skäl till att MTG Radio ökar räckvidden med 300 000.Förra året hade MTG-kanalerna drygt... - Högt radiolyssnande i Malmö
Radiolyssnandet på kommersiella kanaler i Malmö var det högsta som noterats på senare år.Mix Megapol och Rix FM Malmö har... - Youtube tappade snabbt en miljon besökare
I juli och augusti var det 5,8 miljoner svenskar som använde Youtube en genomsnittlig dag. Det var mer än en miljon färre än... - Stabilt för TV-husen
Det totala antalet tv-tittare var lika stort i årets andra kvartal som i fjolårets.SVT hade något fler tittare per dag medan... - Dubbelt upp för Dplay
I mars tittade svenskarna dubbelt så mycket på Discoverys Networks playtjänst som i samma månad i fjol.Dplay, som tjänsten... - Elle startar året med nya läsare
Modetidningen Elle startar 2016 med öka antalet läsare.Det senaste året har Elleläsandet ökat successivt och i årets första tertial... - Ner och upp för Dagens Nyheter
Dagens Nyheter inleder året med en ökning i antal läsare. 619 000 personer läser den tryckta tidningen en genomsnittlig dag.Det är... - Fler printläsare för Dagens Industri
Dagens Industri noterar den högsta läsarsiffran på mer än två år. Nu har den tryckta papperstidningen 320 000 läsare per dag.Samtidigt... - Fler med skolbarn läser oadresserad dr
Räckvidden för oadresserad direktreklam ökar i familjer med barn i skolåldern.I målgruppen ingår drygt en miljon föräldrar och... - Avpixlat har tappat hälften av sina läsare
På ett år har antalet besökare till Avpixlat minskat från 166 000 till 74 000 besökare per dag. Tappet samvarierar med förändringar... - Aftonbladets papper halverat sedan 2007
2007, året då Iphone introducerades, hade Aftonbladet 1 281 000 läsare på vardagarna. I den senaste Orvestomätningen hade tidningens... - P1 har över en miljon lyssnare
P1, som är Sveriges radios pratkanal för nyheter och reportage, har färre lyssnare än i fjol. Enligt Sifo Media har kanalen dock stadigt... - Rix återigen störst i Stockholm
Den senaste lokala lyssnarmätningen visar att Rix FM återigen är Stockholms största kommersiella radiokanal. Senast Rix FM var störst... - Dubbelt upp för Discovery
I mars tittade svenskarna dubbelt så mycket på Discoverys Networks playtjänst som i samma månad i fjol.Dplay, som tjänsten numera... - Bra kvartal för SVT
SVT hade sin högsta tittartidsandel på mer än två år under årets första kvartal.Med 29 procent av tittandet slog SVT närmaste konkurrenten... - 18 ODR-försändelser i veckan
I genomsnitt får ett svenskt hushåll 941 oadresserade direktreklamförsändelser per år. Det motsvarar 18 försändelser per vecka och... - Metro i Göteborg klarar sig relativt bra
Metro Göteborg klarar sig bäst av tidningens storstadseditioner. Räckvidden har minskat med 18 procent, motsvarande 70 000 läsare,... - Buffé ökar för andra året i rad
Icas kundtidning Buffé tillhör det fåtal tidskrifter som har fått fler läsare det två senaste åren. Den senaste noteringen är att... - 800 miljoner på sociala plattformar
Enligt IRM beräknades annonseringen på sociala nätverk till 800 miljoner kronor netto under 2015.– Vi kan konstatera att de sociala... - Nya data om ”mediedagen”
För första gången presenterar Indikat Media tidsserier över hur mycket tid folk i åldern 16-80 år ägnar åt olika medier. Det visar... - Direktreklamen når halva befolkningen
Sammanlagt når den oadresserade direktreklamen 3,9 miljoner svenskar. Det är 52 procent av alla i åldern 16-80 år, enligt Orvesto Konsument.I... - Storstadstidningarna tappade var tionde läsare
Alla storstädernas morgontidningar har tappat läsare sedan förra året.Sammanlagt förlorade de sju storstadstidningarna, det vill säga... - Mindre tidskrifter går emot strömmen
På en marknad där trenden överlag pekar nedåt gällande antalet läsare, gick flera mindre tidskrifter motsatt väg.Tidningar som Svensk... - Mediekompaniet störst på print
Mediekompaniet erbjuder nu den enskilt största räckvidden för den som använder morgontidningar som annonsmedium.Räckvidden för annonspaketets... - Mobilen tog oss över sex timmar media om dagen
2015 var det första gången som svenskarna i genomsnitt ägnade mer än sex timmar om dagen åt media.362 minuter per dygn lyder den nya... - Uppdaterade trender för tv, radio och alternativmedier
En rad tabeller över mediernas publik har uppdaterats med data för 2015. Till dem hör trender för tv-husen, tittandet på olika kanaler... - Rix FM:s bästa notering på fem år
Rix FM är återigen med och utmanar om att vara den största kommersiella radiostationen i Stockholm.I den senaste mätningen skilde det... - Mix Megapol ensamt om att öka
Mix Megapol inledde 2016 starkt. Kanalen var ensam om att ha fler lyssnare den senast mätta veckan, jämfört med samma vecka ifjol.Sammanlagt... - Pirate Bay vägrar ge sig
Efter polisens razzia mot The Pirate Bay, när sajtens servrar togs i beslag, försvann trafiken nästan helt. I december började den åter... - Nyhetstittandet under 8 miljoner
Intresset för att ta del av nyhetsflödet i tv sjönk under förr året.Efter att ha legat på över 8 miljoner sedan 2008 var det 7,9... - MTG tappade andelar i 15-49 år
Trean, Sexan och övriga MTG-kanaler hade mindre än 20 procent tittartidsandel i den kommersiellt intressanta målgruppen 15-49 år i slutet... - Totala antalet tv-tittare stod sig i Q3
MTG hade fler tittare i Q3 än i fjol och SVT hade fler tittare än för två år sedan. Det är två ljuspunkter när det gäller det traditionella... - 4 minuter playtjänster om dagen
Tittandet på de fyra tv-husens playtjänster har ökat månad för månad sedan Indikat började följa dem i januari 2012.Tre månader... - Fler dr-läsare bland de yngsta
I målgruppen ung och fri är det fler som tar del av oadresserad direktreklam än i fjol. Det framgår av livscykelmonitorn som är kopplad... - Annonsörerna flyr snabbare än läsarna
Inte bara läsarna, utan i ännu högre grad annonsörerna flyr nu dagspressen. – Självklart är dagspressens situation tuffare... - GP har tappat var femte läsare i år
Sydsvenskan, Metro Skåne och City Malmö/Lund tappar läsare, men i långt mindre omfattning än morgontidningarna i Göteborg och Stockholm.Jämfört... - Kändisnyheter lockar läsare
Aller Medias kändistidningar Hänt Extra och Hänt i Veckan ökar antalet läsare.Hänt Extra har ökat från 314 000 läsare vid förra... - Dagens Industri håller emot
Dagens Industri håller emot flykten från den tryckta papperstidningen bättre än kvällstidningarna.Det senaste tertialet lyckades DI... - Polisen har knäckt Pirate Bay och Swefilmer
Pirate Bay och Swefilmer har nästan ingen trafik kvar efter att polisen har slagit till mot de olagliga nedladdningssajterna.Att servrarna... - Eurosize riks når tre miljoner
Enligt Outdoor Impact nådde Eurosize riksserie 2 943 000 svenskar över 15 år under en 7-dagarsperiod i augusti.Av dem fanns mer än... - 50 miljoner startade playströmmar
Under de fyra semesterveckorna 29-32 var tittandet på tv-husens playkanaler cirka 20 procent lägre än under resten av året.Sammanlagt... - NRJ är störst i Malmö
En av tio radiolyssnare i Malmöområdet knäpper på NRJ en vanlig dag vilket gör att stationen har flest lyssnare i Skåne.Den senaste... - Högre radiolyssnande än i fjol
I varje vecka den senaste månaden har radiolyssnandet varit större än motsvarande vecka ifjol.En genomsnittlig dag i vecka 33 var det... - Stabilt för tv-tv
Tittandet på traditonell tablå-tv har legat på samma nivå i år som förra våren.SVT hade exempelvis 4,1 miljoner tittare per dag... - Coops Mer Smak drar snävare gräns
Coops Mer Smak är nere i 825 000 läsare. När upplagan var som störst 2011 hade tidningen 1,4 miljoner läsare.För två år sedan... - Stabil räckvidd för oadresserad dr
Räckvidden för oadresserad direktreklam är stabil, trots ett läge där mycket av mediekonsumtionen har förändrats och fortsätter... - Mindre trafik till Wikipedia
Trafiken till svenska Wikipedia har minskat de senaste månaderna. I maj hade Wikipedia besök av 2,3 miljoner svenska webbläsare per... - Direktreklam når fler singlar
Räckvidden för oadresserad direktreklam riktad till singelhushåll har återhämtat sig något det senaste året.För ett år sedan... - Riksmedia trotsar trenden
Riksmedias gratis hemburna lokaltidningar har nära nog lika stor räckvidd i första tertialet i år som för två år sedan. Det innebär... - Skåne går sämst för Metro
Metro Skåne har i genomsnitt tappat två procent av sina läsare i varje tertial sedan 2011. Det gör att Metros sydsvenska edition tappar... - Svårt för MTG att matcha OS-tittandet
MTG TV nådde sina största tittartidsandelar under första kvartalet förra året tack vare rättigheterna till OS i Sotji. De siffrorna... - Facebook närmar sig Google på webben
I takt med att mobilsurfandet ökar förändras styrkeförhållandena mellan de största sajterna på nätet.Facebook ökar räckvidden... - 117 miljoner timmar med playtjänster
Tittandet på streamad tv via tv-husens playtjänster har mer än fördubblats sett över två år.Det senaste halvåret har svenskarna... - Stark månad för kommersiell radio
Mars var en stark månad för de kommersiella radiokanalerna enligt Sifo Media.Rockklassiker växte stadigt och näst intill dubblerade... - Hem & Hyra går mot strömmen
Hyresgästföreningens Hem & Hyra är en av två tidskrifter med övervägande kvinnliga läsare som ökade antalet läsare under 2014.Tidningen... - Räckvidden ökar för tidningarnas rikspaket
Räckvidden ökade för morgontidningarnas största annonspaket under förra året.Svea, som är det största och rikstäckande paketet... - Sydsvenskan tappade mest 2014
2014 utmärktes av fortsatt fall för morgontidningarna. Sydsvenskan tappade nästan 17 procent av sin läsarkrets.Sydsvenskan tappade... - Icakuriren tappar 50 000 läsare om året
På Icakurirens hemsida kan man läsa att ?Icakuriren är Sveriges mest lästa veckotidning?. Det skulle vara mer rättvisande att skriva:... - Citypaketet når nästan två miljoner
För tio år sedan nådde Sydsvenskans, GP:s och DN:s tryckta tidningar 1,8 miljoner läsare en vanlig. Enligt de senaste Orvestorapporten... - Svenskan tappade mest i morgonpressen
Svenska Dagbladet återhämtade räckvidden mot slutet av året. Trots det tappade Svenskan mest av alla morgonutdelade tidningar.Antalet... - Polisrazzia halverade trafiken till Pirate Bay
I december gjorde polisen en razzia mot The Pirate Bays kontor i Stockholm och lyckades släcka ner sajten globalt.Flera servrar och datorer... - Stabila relationer mellan tv-husen
Tittartidsandelen för landets fyra stora har hållit sig mycket stabilt i den kommersiellt intressanta målgruppen 15-49 år.Trots de... - Tio år och dubbelt så många kanaler
Förra året tittade svenskarna lika mycket på vanligt tablå-tv som de gjorde för tio år sedan. Skillnaden är att tittartiden nu fördelas... - Youtube snart ifatt Facebook
Facebook har tappat fart på den svenska delen av internet det senaste halvåret. Det gör att Youtube har nästan lika många tittare per... - Playtjänster får tre minuter om dagen
Svenskarna ägnade 95 miljoner timmar åt de fyra tv-husens playtjänster det senaste halvåret. I genomsnitt är det tre minuter per dag... - Sveriges Radios tappade i mellandagarna
Den senaste rapporten för radiolyssnande på riksnivå visar att Sveriges Radios kanaler tappade lyssnade runt jul.P3 tappade 80 000 och... - Två upp och en ner för Mix Megapol
Mix Megapol har gått bra i Stockholm och Göteborg den senaste tiden. Däremot tappar kanalen lyssnare i Malmö.I Stockholm har kanalen... - Vikande trend för oadresserat
Den oadresserade direktreklamen når 4,2 miljoner svenskar och tappar långsamt i räckvidd.2012 var det 4,4 miljoner svenskar som tog... - Bonnier News ”kraftsamlar”
Bonniers dagstidningar Dagens Nyheter, Expressen och Dagens Industri har tillsammans tappat en halv miljon läsare sedan 2008. Från 2012... - Google.se tre gånger större än Aftonbladet.se
Google.se fortsätter att växa och i augusti hade sökmotorn mer än nio miljoner besökare per dag. Det gör Google.se överlägset störst... - Tillväxt för lokala nyheter – fram till nedläggning
De regionala nyhetsprogrammen har ökat sin publik, medan intresset för de stora rikstäckande nyhetsprogrammen går upp och ner över... - Damernas Värld tjockare än någonsin
Damernas Värld har gått om Elle och numera är landets näst största modetidning sett till antalet läsare. Det senaste året... - Ingen vågar utmana Ikea på nätet
Ingen av Ikeas konkurrenter vågar utmana möbeljätten på internet.Trots att den beräknade investeringen för Ikeas displayannonsering... - CDON varierar sin hemelektronik
CDON:s vinterrea stod för den allra största delen av nätbutikens exponeringar i december, men erbjudanden om hemelektronik genererade... - Samsung kör med sin blåa ton
Samsung var både mest annonserade datormärke och mest exponerat av alla varumärken inom telekom i december.Sammanlagt visade sig Samsung... - Disneyland tog Sembo mot toppen
20 miljoner exponeringar gjorde Sembo till mest annonserade resevarumärke i december.Sembo, vars affärsidé till stor del bygger på... - Välexponerat att Volvo är på väg
I december satsade Volvo hårt på att locka folk till sin hemsida med ?nyheter från Volvos värld?. Märket exponerade banners 35... - SF-stöd till Hobbit gav 800 000 besök
Bioannonsering dominerade displayannonseringen i december. SF Bio var största annonsör på den svenska delen av nätet och dessutom gav... - Halebop har dragit ner
Teliaägda Halebop har i stor utsträckning drivit sin affär via internet. Under hösten har mobiloperatören dock dragit ner rejält på... - E-handel reklamintensivast
Kategorin e-handel gör mer än dubbelt så mycket displayannonsering som resor, den näst mest annonsintensiva kategorin på internet.Det... - Viktväktarna når människor som inte vill mötas
Viktväktarna var, tillsammans med Mötesplatsen och handelsplatsen Let’s deal, den aktör som annonserade flitigast på internet... - Unimon samarbetar med Aftonbladet Resa
Unimon resevaluta exponeras flitigt i kategorin finans. De hamnar knappt över Lendo.se i antal exponeringar i perioden maj till oktober.... - Hunger Games flitigt exponerad
Hunger Games, som distribueras av Lion Gates Films, har varit den klart mest exponerade biofilmen det senaste halvåret.Den banner som... - Vinguiden.com kör med två typer
Vinguiden.com är mest aktivt på nätet i kategorin mat och dryck och står för 13,5 procent av kategorins bannerannonsering. Sammanlagt... - Monster drar ner på nätannonseringen
Monster har haft internet som huvudmedium, men efter sommaren har rekryteringsföretaget dragit ner helt på sin displayannonsering.Under... - Konserter lockar till Scandic
Scandic Hotels har ett långsiktigt samarbete med Ticnet för att få evenemangsbesökare att boka hotell i samband med att de köper... - Microsoft mest aktiva med display
Microsoft är klart mest aktiva på webben av alla annonsörer inom datorområdet.Det senaste halvåret har annonseringen framförallt... - Jobb och bostäder finns – på Blocket
Blocket jobb och Blocket bostad är två tjänster som Blocket har marknadsfört intensivt det senaste halvåret.Samarbete med andra sajter... - Skohuset – bara på Aftonbladet
Skor, mode och kläder är en liten kategori inom displayannonsering. Kedjor som H&M, Kapp-Ahl och Lindex investerar bara någon... - Trygg-Hansa fortsätter fokusera på display
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet, för närvarande med fokus på Trygga firman och på bilförsäkringar.Det... - Enkla nätspel lockar med miljonvinster
Internationell expansion och aggressiv annonsering har gjort att nätspelbolaget Gamesys har tillhört Storbritanniens mest snabbväxande... - Två VW-modeller med i toppen
Volkswagens Beetle och Tiguan tillhörde de mest annonserade bilmodellerna på den svenska delen av internet under det första halvåret... - Zalando sommarens nya storannonsör
?Zalando säljer skor, kläder och sport via e-handel och dök upp i juni upp som en av de allra största displayannonsörerna.Sajten... - Sju operatörer gör 95 procent av reklamen
Telenor och 3 står för nästan hälften av all telekomannonsering på den svenska delen av internet. Tillsammans med Telia, Tele2 och... - Solresor ensamt charterbolag på nätet
Solresor är i stort sett den enda flygresearrangören som använder internet i det ordinarie kampanjarbetet. Under sommarmånaderna har... - Norrbottens-Kuriren med jämn och liten ström
Norrbottens-Kuriren i Luleå är enda dagstidning som har annonserat på internet varje månad hittills i år.Generellt annonserar dagstidningarna... - Det skulle vara en swimmingpool i somras
Trots kallt och regnigt väder var det två pooltillverkare som visade upp sig mest på internet i somras.Sörmländska Folkpool är landets... - Bonniers satsar hårt på webbförsäljning
Bonniershop, det vill säga Bonnier tidskrifters internetförsäljning, gör mer nätreklam än någon annan svensk e-handel.Erbjudanden... - Ladbrokes prioriterar webben
Ladbrokes är en av flera online spelbolag som väljer att satsa mer pengar på webben än i traditionella medier.Förra året köpte Ladbrokes... - TV-gruppen står bakom en banner av fyra
TV4-gruppen är mest aktivt på nätet av alla film- och tv-bolag och står för nära en fjärdedel av kategorins bannerannonsering.Den... - Ikano Bank fortsätter offensiven
Ikano Bank gör mest reklam på internet av de banker som riktar sig till svenska konsumenter. Ta ett schysst lån har varit ett tema för... - Gevalia berättar om kändismöten
Gevalia lanserar nyheten Millicano med en travesti på sitt beprövade reklamtema om möten. Med 50 miljoner exponeringar i mars och april... - Lensway dubblar och dubblar och dubblar
Lensway dubblar omfattningen för sin displayannonsering för tredje månaden i rad. Det har gjort att optikerkedjans annonsering har fått... - Unionen tar grepp om plånboken
Tjänstemannaförbundet Unionen använder renodlade plånboksargument i sin stora medlemsvärvarkampanj.Den har exponerats vid 185 miljoner... - E-handelsbanners för kvarts miljard
E-handlare exponerade sina banners vid 9 miljarder tillfällen det senaste halvåret. Kategorin är därmed nätets reklamintensivaste,... - H&M enda RL-kedja med banners
H&M är den enda klädkedja byggd på vanliga butiker som syns med någon regelbundenhet i banners. Det senaste halvåret har varumärket... - Microsoft lever som de lär
Microsoft, som ett ledande medium för displayannonsering, är klart mest exponerat av dator- och mjukvaruföretag på internet.Microsoftvarumärket... - Proffice ger jobb var fjärde minut
Proffice är en av bemanningsbranschens flitigaste annonsörer på internet.Årets första kampanj gick tungt på dagstidningars sajter... - Scandic fokuserar på Ticnets kunder
Scandic Hotels siktar på att få Ticnets kunder att boka hotell i samband med att de köper evenemangsbiljetter.Scandic är de enda hotellen... - VW Tiguan visar sig både sommar och vinter
Volkswagen gör mest displayannonsering av alla bilmärken, och Tiguan är modellen som exponeras allra mest.Vinterns annonsering har... - Norwegian gestaltar sina fördelar
Norwegian använder internet som ett huvudmedium och gestaltar olika produktfördelar i annonseringen.Flygbolagets röda färg håller... - Mio visar hela katalogen
Mio använder publiceringsverktyget Issuu för att visa hela höstkatalogen i sina banners.Displayannonseringen visar katalogens förstasida,... - Telekomreklam för 67 miljoner
Till skillnad mot andra kategorier på nätet domineras telekomannonseringen av de stora teleoperatörerna. För närvarande är det Telenor,... - I Form la fem miljoner på säljande banners
Bonnier fortsätter att satsa hårt på displayannonsering för att värva prenumeranter till sina tidskrifter.Hälsotidningen I form exponeras... - Ladbrokes exponerades mest i december
Ladbrokes gick på offensiven i december. Det brittiska spelbolaget blev därigenom mest exponerat i sin kategori.Ladbrokes banners exponerades... - Data saknas
Heltäckande marknadsdata om svenskarnas surfvanor saknas.Daguerreotype Photographs the Old Fashioned Way Step 0 quick weight loss What... - Trygg-Hansa broderar med kundämnena
Trygg-Hansa annonserar mest av alla försäkringsbolag på internet med det uttalade målet att öka marknadsandelarna på bilförsäkringar. Enbart... - Älvsbyhus en storannonsör
Älvsbyhus var ett av de mest exponerade varumärkena på den svenska delen av internet, enligt Nielsen Online. Samtidigt med företagets... - Nelly trycker på i jämn takt
Nelly är den mest aktiva klädhandeln på internet, och bland de största annonsörerna i kategorin e-handel. Det senaste halvåret har... - Online säljer mer åt Pepsi
Pepsi Refresh Project har sålt mer läsk och gett nya marknadsandelar med online som huvudmedium.Pepsi har gjort mest displayannonsering... - E-kontakt dominerade i september
I september var det Norrköpingsbaserade E-kontakt som annonserade mest av alla varumärken på den svenska delen av internet.E-kontakts... - Silja Line kryssar fram på nätet
Silja Line har en mängd olika inriktningar på sin onlineannonsering. Under sommarhalvåret har minst fem olika budskap och bildlösningar använts... - Mr Green satsade allt på välkomstbonus
Onlinekasinot Mr Green lockar med hjälp av budskapet “100% välkomstbonus för alla nya kunder”. I en stort och brett upplagd... - Bara 1 procent H&M på nätet
Klädkedjorna, som är storannonsörer i vanliga fall, är sällsynta gäster i webbens bannerutrymmen. H&M, till exempel, har endast... - Mest play i tv-annonseringen
Viasat Play och TV4 Play står för en fjärde av bannerannonseringen i kategorin film och tv.Ingen av playtjänsterna är särskilt annonsintensiva... - Miljonsatsning av Bredbandsbolaget
Bredbandsbolaget investerar konsekvent i bannerannonsering. Det senaste halvåret beräknas internetleverantören ha satsat 8 miljoner kronor,... - Jobb 24 tar hälften av uppmärksamheten
Jobb 24 står för nästan hälften av all annonsering när det gäller arbetsförmedling och bemanning.Det senaste halvåret exponerades... - Var 20:e banner en HP
Hewlett-Packard står för 5 procent av displayannonseringen på den svenska delen av internet.Värdet av HP:s nätannonsering för det... - Bonniers shop stöder tidskriftssälj
Bonniers tidskrifter tillhör de mest annonserade varumärkena i kategorin medier. Nätbutiken Bonniershop har motsvande position bland... - Nordeas nya instrument
Ikano Bank är bankvarumärket som exponeras flitigast på internet. Det senaste halvåret har bankens banners visats vid 349 miljoner tillfällen.... - Många isbjörnar på nätet
Världsnaturfonden WWF tillhör de mest exponerade varumärkena på den svenska delen av internet. Det senaste halvåret har den internationella... - Bonniers tidskrifter dominerar
Aftonbladet gör mest reklam på internet av de svenska nyhetsmedierna.Mediets banners exponerades 93 miljoner gånger det senaste halvåret,... - City Gross grisar som medvetet val
En satsning på svenskt griskött gjorde City Gross till största internetannonsör i kategorin mat och dryck i april. – Vi satsar... - Citypaketet nära 2 mijoner besökare
Citypaketet.se, det vill samarbetet mellan Sydsvenskans, GP:s och DN: sajter om displayannonsering, noterade besök av mer än 1,9... - Lindex enda klädkedja på modetoppen
Näthandlare dominerar kläd- och modeannonsering på internet. Först på åttonde plats återfinns en traditionell klädkedja, Lindex.Lindex... - Mycket poolreklam på webben
Folkpool och Miami Pool är huvudkonkurrenterna på den svenska swimmingpoolmarknaden. De kämpar också om att synas mest på internet.Det... - Mötesplatsen exponeras flitigast
Mötesplatsens banners exponerades mest på internet i februari 2011. Då exponerades dejtingsajtens banners vid 328 mijoner tillfällen... - Svenska Spel med 360 miljoner exponeringar
På Svenskaspel.se kan spelare titta på sina resultat, titta på sporthändelser live, diskutera i forum och spela.Ett sätt att anpassa... - Bilannonsering för enbart 70 miljoner
Bilannonsering står för drygt 2 procent av reklamen på internet. Förra året exonerades banners för personbilar, återförsäljare... - Telenor köpte display för 14 miljoner
Teleoperatörer och mobiltelefonmärken köpte displayannonsering värd 61 miljoner från september till februari 2011. Telenor köpte mest... - TV3 och Viasat webbintensivast
TV3 och Viasat har sammanlagt 15 procent av displayannonseringen för film och tv.De bägge MTG-ägda varumärkena exponerade vardera 54... - Norwegian köpte banners för sju miljoner
Norwegian gör mest reklam av flygbolagen på den svenska delen av internet.Det senaste halvåret har Norwegians banners exponerats vid... - Mycket bulkköp inom e-handel
Nätshopen Rajala som är inriktade på foto och video exponerar sin bannerannonsering mest av alla e-handlar.Med betalning per klick visades... - Tvåsiffrigt för Telia, 3 och Telenor
Telia, 3 och Telenor köpte alla bannerutrymme värderat till mer än 10 miljoner kronor under maj-oktober, enligt Indikats sätt att beräkna... - If-banners för 13 miljoner
If köpte bannerutrymmme värderat till drygt 13 mijoner kronor under 2010.If köpte största mängden bannerannonsering av alla bank-... - Låna av Lendo visades mest i oktober
Lendos internettjänst för den som vill låna pengar är det mest exponerade varumärket på den svenska delen av internet.Lendos banners... - Mer än 100 telekommiljoner på webben
Teleoperatörer och mobiltelefontillverkare har investerat 115 miljoner kronor brutto på Internet det senaste halvåret, enligt Indikats... - Scandic gör alla till stjärnor
Scandic Hotels ökar sin annonsering på internet. Under september hade märket 72 miljoner exponeringar och är den näst största annonsören... - Fiskeflugor.se agnar med lågt värderade banners
Fiskeflugor.se tillhörde sommarens mest exponerade annonsörer till följd av en kampanj inriktad på lågt värderade exponeringar.E-handelsföretag var... - Uniblue lockar med snabbhet
Med 345 miljoner exponeringar under perioden april-september är Uniblue den största bannerannonsören i kategorin datorer.Budskapet i... - Ekonomifakta syntes mest i september
Ekonomifakta.se syntes mest av annonsörerna i kategorin nyheter. Sidan ägs av Svenskt Näringsliv och vänder sig till alla som snabbt... - Koncentrerad nätnärvaro gav besöksrekord
Musikfestivalen Peace & Love i Borlänge var en av sommarens största internetannonsörer. När festivalen gick av stapeln såldes inte... - Lendo flitigast-i alla kategorier
Lendo är fortfarande den största annonsören i kategorin finans. Under perioden februari-mars beräknas värdet av annonseringen till... - Best Western störst i Sverige
Best Western kom igång med sin annonsering under sommaren och i maj och juni beräknas värdet av annonseringen till 2 miljoner kronor.... - 70 000 tävlade om en Opel
Det var Opel som annonserade mest i kategorin bilar under årets första hälft. En stor aktivitet var en tävling i miljövänligt körande.Under... - Explorer vann webbläsarvalet
Microsofts omfattande kampanj för Internet Explorer 8 har lett till mer än en kvarts miljon nedladdningar av den nya webbläsarversionen.... - Sommarkänslor hos 3
Varumärket 3 exponerades 747 miljoner gånger under perioden november till april.Många av märkets olika produkter marknadsförs. Både... - Brandos kliver in på topplistan
Märket har klättrat in på en fjärdeplats på listan över de flitigaste bannerannonsörerna. Brandos är en skobutik som säljer via... - VinUnic dubblade reklamen
Importföretaget VinUnic är fortfarande den största annonsören i kategorin mat och dryck. Under april mer än fördubblades annonseringen... - Lendo ökar igen
Lendo, marknadsplatsen för privalån, fortsätter att annonsera mest av finansbolagen. Lendo erbjuder inga egna lån, utan fungerar som... - Reseannonsering halverad i mars
Under mars sjönk bannerannonseringen i kategorin resor. Märkena exponerades 663 miljoner gånger under månaden. Det var ungefär hälften... - Amelia lockar med Maria Montazami
Amelia hade flest exponeringar i kategorin nyheter och media under mars.I en av Amelias bannerkampanjer används Maria Montazami som är... - Fler banners för Ticnet
Ticnets annonsering steg i början av året och i mars hade märket 141 miljoner exponeringar.Ticnet säljer evenemangs- och resebiljetter... - Prime ScratchCards visar vinnare
Prime ScratchCards klättrar in på listan över de mest annonserade varumärkena i kategorin spel och lotter. Under februari hade märket... - Svenskt Näringsliv satsar på banners
Svenskt Näringsliv har startat sajten vadstårpåspel.se med ett dagligt tv-program. Innehållet är konjunktur, avtalsrörelse och sysselsättning,... - Telia är ett välexponerat märke
Telia är den största bannerannonsören i kategorin telekom. Märket står för en fjärdedel av annonseringen.Telias beräknade investering... - Batterier och reklamnyheter annonseras flitigt
Mediaupdate har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena. Under februari hade märket 195 miljoner exponeringar.Mediaupdate... - Lendo budar om privatlån
Lendo, marknadsplatsen för privalån, var flitigast finansannonsör på den svenska delen av Internet i januari.Syftet med annonseringen... - Största annonsören var Destination.se
Aftonbladets resesajt Destination.se ökade sin internetannonsering under januari, 714 miljoner gånger exponerades märket på den svenska... - K-rauta uppmanar oss att stanna inne
I januari var det K-rauta som annonserade mest i kategorin hus och hem. Värdet uppskattas till omkring 900 000 kr.Budskapet i K-rautas... - Glada strumpor visar upp sig på nätet
Happy Socks kliver in på listan över största internetannonsörerna i kategorin kläder och mode.Företaget säljer strumpor över hela... - Flitigt exponerade djurfaddrar
Världsnaturfonden, WWF, har mer än fördubblat sin bannerannonsering under det senaste året. Märket var en av de största annonsörerna... - Stora bilmärken bromsade på nätet
De största bilmärkena minskade sin bannerannonsering under 2009. Trots det så ökade kategorins totala annonsering.Under 2008 var Saab... - Ving ersatte banner med sökord
Ving har ersatte under 2009 sin bannerannonsering med sökordsmarknadsföring. – Vi minskade medieinvesteringarna med 30 procent... - Vinimport och trähus ökar fortfarande
Importföretaget VinUnic forsätter att öka sin internetannonsering och hade under perioden maj-oktober 371 miljoner exponeringar.Företaget... - Mynthuset säljer mynt via internet
Ett guldmynt för att hedra Michael Jacksons minne annonserades flitigt under den senaste månaden. Mynthuset säljer, marknadsför och... - Singha syntes på nätet
Det thailändska starkölet Singha visar upp en kall flaska öl på sin banner.Ölet marknadsförs av importören Bornicon & Salming.... - Riksgälden lockar med miljoner
Riksgäldskontoret har ökat sin annonsering och hade under oktober 58 miljoner exponeringar.Riksgäldskontoret har under hösten marknadsfört... - Kenzan lovar lägsta pris
Kenzan Tours ökade sin annonsering under september och hade då 76 miljoner exponeringar.Resebyrån Kenzan Tours har funnits sedan 2004... - Tieto syntes på nätet
Under september var det Tieto som annonserade mest i kategorin data.Tieto hade 29 miljoner exponeringar under september och nästan ingen... - Vinimport och trähus på topplistan
Importföretaget VinUnic har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena.I september hade VinUnic 146 miljoner exponeringar... - Bonnierkampanj lockar aktiva till läsning
Iform är det medium som annonserar allra mest på Internet. Under perioden april till september hade tidningens banners 219 miljoner exponeringar.... - Inget turspel för King
King.com är den överlägset största annonsören i kategorin spel, poker och nöjen.Spelsajten King.com hade 886 miljoner exponeringar... - Gran Torino syntes mest
Flera olika filmer ligger på listan över de mest annonserade varumärkena i kategorin film och tv.Under juli hade Harry Potter and the... - Telia toppade i sommar
Telia var den teleoperatör som hade flest exponeringar på internet under sommaren. Mellan juni och augusti hade Telia 359 miljoner exponeringar,... - Bistånd och vitaminer på listan
Actionaid har klättrat in på listan över de mest annonserade varumärkena och hade i augusti 134 miljoner exponeringar. Actionaid är... - Väderskydd syns på nätet
Coverstore är näst efter IKEA den största annonsören i kategorin Hem och trädgård. Coverstore är ett Sundsvallsföretag som säljer... - Aftonbladet står bakom två resesajter
Under april till juni hade Allt om Stockholm 133 miljoner exponeringar. Sajten är Aftonbladets nöjesguide på nätet där evenemang,... - Flitigaste bilen var en Ford
Ford var det bilmärke som annonserade mest på internet under årets första halvår.Under hela 2008 stod Ford för 1,7 procent av all... - SVTs webb-tv ökar
Svtplay.se får allt fler besökare och samtidigt ökar även trafiken till svt.se.På svtplay.se går det att se SVTs program på webben.... - Klockor.nu är ny på modelistan
Bubbleroom är en flitig annonsör både i traditionella medier och på internet.Bubbleroom hade sin mest intensiva annonsering under juli,... - En pysselklubb bland de största annonsörerna
Creativeclub.se är ett av de mest exponerade märkena på internet. Annonseringen sker genom annonsnätverket Webbtraffic.Webbtraffic... - Re:member visade sig 100 miljoner gånger
Bankkortet Re:member blev, trots reklamuppehåll i mars och april, femte största finansannonsörerna på internet under det första halvåret... - Störst i april var SBAB
SBAB var den största annonsören i kategorin finans under april. Märket hade 104 miljoner exponeringar.Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag,... - Blommor och bläckpatroner syntes mest
Inkclub har annonserat mest i kategorin e-handel under det senaste halvåret. Men i april var det Interflora som gjorde mest reklam.Uppsalaföretaget... - SAS flyttar från print till nätet
SAS är offensivt på internet och köpte bannerutrymme från januari till mars för ett beräknat värde av sju miljoner kronor.SAS banners... - Aftonbladet.se samarbetar med flera
Lokala erbjudanden har ökat under årets första månader och hade i mars 122 miljoner exponeringar. Lokala erbjudanden finns på listan... - 3 gjorde mer än hälften
Under februari gjorde 3 över hälften av all reklam i kategorin telekommunikation. Märket fick 347 miljoner exponeringar vilket är den... - Pokerstars pausade i februari
Unibet har dragit ned sina investeringar i traditionella medier och ökat sin annonsering på nätet. Under februari hade märket 67 miljoner... - Alltförföräldrar ökade mest
Alltförföräldrar var den sajt som ökade mest under mars jämfört med samma månad i fjol. Jämförelsen gäller procentuell ökning... - Unga använder Interflora.se
Interflora var ett av de mest exponerade varumärkena i februari. Märkets butik på nätet har internet som största marknadsföringskanal... - Stark start för Hockeykanalen.se
I slutet av januari lanserades Hockeykanalen.se. I februari hade sajten flest exponeringar i kategorin film och tv. Hockeykanalen.se är... - Match kärlek exponeras mest
Innehållet i en dejtingtjänst som Match är till stor del användargenererat. Investeringar i marknadsföring och att locka nya kunder... - Citibank syns på Messenger
Citibank är en av de största internetannonsörerna i kategorin finans. I januari hade märket 27 miljoner exponeringar.Byt inte bank-skaffa... - SAS var störst förra året
Under 2008 var SAS den nästa största internetannonsören i kategorin resor och turism. Men den största delen av annonseringen gjordes... - Hyundai syns ständigt på nätet
Hyundai femdubblade sin bannerannonsering 2008 och lyckades öka sin marknadsandel på den krympande bilmarknaden.– Det kändes naturligt... - Zemgo lockar till spel
Telekommärkenas annonsering ökade i november och en ny mobiltjänst har dykt upp på marknaden. Zemgo erbjuder frågesport via sms.Under... - Lufthansa visade sig 100 miljoner gånger
Flygbolaget Lufthansa har ökat sin internetannonsering varje månad sedan i maj och hade i oktober 100 miljoner exponeringar. Investeringarna... - Swedbank störst av dom stora
Tre av de tio flitigaste annonsörerna på den svenska delen av internet är finansbolag och av dem gjorde Swedbank mest reklam.Swedbank...