Simon Mogren vill ha det smått och avvikande
Simon Mogren är 29 år och web director på DDB Stockholm. Han arbetar med varumärken som Försvarsmakten, Volkswagen, Trygg Hansa och McDonalds.
Vad skiljer er som är uppväxta med internet från dem som är äldre?
“Jag tror att den yngre generationen är mer otålig och van vid att ständigt ha tillgång till information, kontakt med omgivningen och världen. En aning bortskämda också, med det mesta serverat på fat. Det kan generera en motreaktion där folk hellre bläddrar i skivbackar än handlar på iTunes Store, träffas In Real Life istället för på communityn och chattprogram eller hellre målar på väggar än på digitala klotterplank. Jakten på den genuina IRL-upplevelsen är något som man ser mer och mer. Det utesluter inte att man ständigt är uppkopplad under tiden, det är snarare en självklarhet.”
Vilka sajter tycker du är värt att hålla ögonen på just nu?
“Om man kollar på mer finurliga tjänster finns det en hel del. Till exempel Specifyspot.com där man kan hitta bra och personliga spellistor på Spotify, HypeMachine som söker igenom bloggar efter MP3-länkar och givetvis Adult Swim för att det är sjukt roligt. Jag gillar Feber.se, och att de äntligen har skapat en webbsektion.
Är man i branschen finns det en uppsjö bra sajter för inspiration, en del etablerade och en del lite nyare, till exempel Smashing Magazine, FFFFound, Computer Love, Creativity och Ads of the World.”
Vad tror du driver internet vidare?
“Jag tycker att det som driver internet och digital kanaler framåt är det som är smått ovanligt eller avvikande. Det är då det sticker ut och blir originellt, vilket mer och mer behövs för att nå ut på nätet. Man ska inte underskatta att skapa annorlunda lösningar som hittas av sin målgrupp och sedan sprids vidare till den breda massan. Sedan blir ju livslängden på saker kortare och kortare, användarna är hyfsat illojala och hoppar mer än gärna på nästa tåg. Lunarstorm känns ju inte så hett idag och det kommer inte Facebook heller göra inom kort. Nästa stora grej kommer säkert att vara ovanligt och smått avvikande mot det förväntade.”
Hur tycker du att internet ska användas för att göra kreativa digitala annonslösningar?
“Givetvis är interaktion alltid viktigt när det gäller internet som “medium” för annonslösningar. Men jag tror att internet och andra digitala medier passar som bäst när det gäller produkt- och affärsutveckling. Internet ska inte bara vara en annonsplats där man trycker ut banners eller kampanjsajter utan en plats där man skapar produkter och tjänster som är intressanta, relevanta och utvecklande för användaren. När dessa produkter och tjänster knyts till varumärken så kan det bli riktigt bra. Nike+ är ett bra exempel på detta, Fiats miljösatsning Eco Drive är också en skön tjänst som knyter samman varumärket, målgruppen, behovet och miljömålet i en bra synergi.”
and it evaporates and fades away quite quickly
weight loss tips Dolce and Gabbana Light Blue
snooki weight lossInked in a business casual setting
youjizz how to correctly strap on extensive dresses
Looking for Private Money NOVA
free gay porn and she has started building a dedicated team
Fashion Tips For Plus Size Women
girl meets world such as a bachelor of science in apparel merchandising and management
Funny Stories on the Origin of Some Lady Shoes
how to lose weight fast How to Get a Scholarship to a UK Fashion School
Down Payment For 401K Or 403B Retirement Annunities
quick weight loss mcfarlane reveals second line of service action figures
Offering You a Happy Purchase
snooki weight loss After the fashion shows concluded
Q3 2007 Earnings Call Transcript
miranda lambert weight loss Gaston Berthelot took the reins as house designer
1 Chanel Large Shopping Bag in Stitched Aged Metalized Calfskin
weight loss tips summer the color hues that were once being used as accents only
Tidigare Digital Natives
- Emmeli Österdahl, en naturlig del av internet
Emmeli Österdahl är ad på Lowe Brindfors. Hon jobbar med Unilever, Rädda Barnen och Arla och var med i Sveriges vinnande lag i Eurobests... - Joakim Labraaten, Åkestam Holst: stavar internet med i
Joakim Labraaten är copywriter på Åkestam Holst. Han arbetar med varumärken som Posten, Scandic och Sweco.Vad skiljer er som är uppväxta... - Simon Mogren vill ha det smått och avvikande
Simon Mogren är 29 år och web director på DDB Stockholm. Han arbetar med varumärken som Försvarsmakten, Volkswagen, Trygg Hansa och... - Einar Andersson: Gör trummaskin åt Apple
Einar Andersson utvecklade och sålde program via nätet redan på gymnasiet. En av tonårige Einars första kunder var Apple-grundaren...