Publicerad 101125

Vinhandel dominerar på webben

Vingruppens e-handel med varumärken som Wineworld, Vinunic och Wineagency dominerar dryckesannonseringen på nätet. Gruppens banners har exponerats mer än 800 miljoner gånger det senaste halvåret.

En stor del av annonsering är flashannonser i små format med budskap om billigt vin, som ”Podernovo ett riktigt fynd”. Annonserna är länkade till gruppens e-handlare där vinerna går att beställa och exponerar ett stort antal olika viner.

Annonserna är små, och placeringarna sådana att den verkliga kostnaden netto för annonseringen ligger långt under det beräknade värdet på 21 miljoner kronor brutto.

Vinannonsering dominerar kategorin på webben. Toro, Vinguiden och Bottleshop 247 tillhör också de mest annonserade. Gevalia och Coca-cola är ensamma i toppen bland traditionella drycker som säljs via dagligvaruhandeln.

ties or bowties
christina aguilera weight loss J Scott’s Starting Out FAQ

groomsmen and bridal party top deals apart extensive process clothes
miranda lambert weight lossrue21’s CEO Discusses Q2 2011 Results

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image