Publicerad 120607

Telenor gör sig mer synliga

Telenor var den mest intensiva annonsören i alla kategorier på den svenska delen av internet i april. Det senaste halvåret har Telenors banners exponerats en halv miljard gånger.

– Vi har en hög kontinuerlig digital närvaro som är försäljningsdrivande och under april genomförde vi även en stor kampanj för våra hemmaprodukter, säger Patrik Söder, varumärkeschef på Telenor.

Det Telenor marknadsförde var erbjudandena familjedeal, maxdeal, mobilt bredband, kontantkort och flertalet telefoner, däribland Iphone och Xperia. Målet med internetkampanjerna var att öka försäljningen på Telenor.se. Det handlade också om den fortsätta lanseringen av och att driva kännedomen om Telenors hemmaprodukter. Den primära målgruppen var människor ”mitt i livet”, personer med en hög digital närvaro. Totalt exponerades Telenors banners över 100 miljoner gånger under månaden, enligt Nielsen Companys tekniska mått för displaymängden.

– Vår kommunikationsmålgrupp har ett högt webbanvändande och internetannonsering ökar vår synlighet. Målet är att genomföra kontinuerlig annonsering med säljdrivande budskap vars syfte är att öka försäljningen via internet, säger Patrik Söder.

Budskapet i kampanjen för hemmaprodukter var att beskriva möjligheten att ”klippa linan” och ersätta fast telefoni med mobila hemmaprodukter med både 3G och 4G. Det kombinerades med olika erbjudanden. Internetreklamen kompletterades med tv, dagspress, magasin, dr och butikskampanjer.

Telenor utarbetar sin digitala kommunikation i samarbete med Wisely och Carat.

10 back to highschool form tips for 2012
miranda lambert weight loss Five Rules of Fashion All Men Should Follow

EL has been able to increase gross margins from 76
quick weight lossBest Option For Choosing Tween Clothes

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image