Publicerad 100916

Så kombinerar vi kreativitet med sälj

“Creative Sales”, vad är det för en titel egentligen. Att vara kreativ och samtidigt sälja? Kreativa och intressanta lösningar brukar väl oftast tillskrivas kreatörer, kreatörer som ska ha koll på nya trender, sinne för genomtänkta koncept, och förmåga att gång på gång skapa nytt och intressant. Säljare å sin sida kan ibland beskyllas för att kränga vad som helst oavsett om det passar köparen eller inte.

Vad gör då en person som har titeln, “Creative Sales”? Är han en säljare eller en kreatör? Går det att kombinera, eller är han varken eller?

Hos Microsoft Advertising i Sverige arbetar Johnas Liljegren och jag med Creative sales. Vår främsta uppgift är att leverera förslag till lösningar utifrån kundens perspektiv. Kreativitet i det här sammanhanget handlar om att formulera och ta fram koncept som syftar till att lösa kundens kommunikationsbehov. Vi har insyn i Microsofts komplexa tjänsteutbud och stora produktportfölj. Vi har också stenkoll på var olika målgrupper hittas och hur man kan tillämpa tekniska lösningar för att skapa bra reklam. Vi vet redan att, kommunikationsmöjligheterna är många enbart med Microsofts egna produkter. Varumärken som Xbox, Office, Windows, MSN, Windows Live Messenger, Microsoft.se, bär alla på avancerade annonshanterings system. Med systemen kan vi modulera fram unika lösningar för varje kund. Oavsett om målen är att driva försäljning, förmedla känslor, bygga kännedom, skapa intresse, stärka lojaliteten eller förstärka befintliga kundrelationer. Tillsammans med externa partners som Eyewonder, Eyeblaster och Flashtalking, vilka bidrar med kunskap om streaming video, floating ads, take overs med mera, levererar vi komplexa kommunikationslösningar i kombination med avancerad teknologi. Allt för att förstärka budskapet och relevans för mottagaren.

Vi vill vara ditt bollplank och finnas till hands för att hjälpa dig nå dina mål!

Framöver kommer den här kolumnen fyllas med exempel från intressanta kampanjer, lärorika case och nya koncept. Här kommer vi att presentera framtida digitala trender, sett både ur konsument- och annonsörsperspektiv.

Som en bonus, och uppmaning till interaktivitet , vill vi uppmana er att höra av er med tips på kreativa digitala annonslösningar och ämnen ni vill höra mer om. Bland de som bjuder oss på de mest intressanta tipsen kommer vi att dra en vinnare som får framtidens spelupplevelse – en Xbox 360 med Kinect.

Som ni alla vet så har Internet inga gränser, the world is yours!

Jag vill gärna avsluta den här veckan med en kampanj som jag själv gillar. Den belyser hur digitala media kan vara så mycket starkare än något annat medium, när man gör det rätt. A hunter shoots a bear!


Mikael Falk
Brand Strategist
Creative Sales Microsoft Advertising
Mikael.Falk@microsoft.com

and fashion designer
miranda lambert weight loss Different Styles Of Tying A Saree

gucci special 8
miranda lambert weight lossHow to Style a Pompadour

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image