Publicerad 111020

Linas matkasse är topp-tio online

Linas matkasse har förstärkt andelen internetbaserad reklam under hösten. Därmed blev Linas ett av de tio mest exponerade varumärkena   på den svenska delen av internet i september.

Under hösten har Linas Matkasse erbjudit ett prova på pris på den första kassen och företagets banners exponerades vid 100 miljoner tillfällen under september, enligt Nielsen Online.

– Inför hösten bedömde vi vilka marknadsinvesteringar vi skulle göra. Ett digert analysarbete under andra kvartalet i år låg till grund för vilka mediekanaler vi skulle investera i under september, säger Niklas Aronsson, vd på Linas Matkasse.

Linas matkasse har över 25 000 aktiva kunder som abonnerar på matkassar med recept och ingredienser för fem middagar åt fyra personer. Idén föddes av Malin som är gift med företagets vd, trebarnspappan Niklas Aronsson. Hon fick nog av att man varje dag efter jobbet tänka ut vad familjen skulle äta, för att därefter handla och laga maten. Niklas tog hjälp av sin syster Lina Gebäck, som är utbildad dietist och resten är historia.

Företaget söker sig till kanaler som skapar försäljningsvolymer och ser till att hålla kontinuerlig koll på hur mönstret förändrar sig. Mediemixen förändras kontinuerligt baserat på hur lönsam annonseringen är i olika kanaler.

– Vi köper endast i kanaler som ger resultat utifrån de upparbetade nyckeltal vi jobbar under. På så vis kan vi investera med trygghet i de kanaler som vi för tillfället tycker passar bäst och kampanjerna ger förväntat resultat. Internetreklamen blir viktigare för varje år och olika kanaler har olika funktioner. Tv används för att fånga upp kunder som har sett vår varumärkesbyggande reklam, medan andra kanaler är till för att nå ut till nya kunder, säger Niklas Aronsson.

Styrkan med internet är, enligt Niklas Aronsson, bättre möjligheter att mäta resultatet av företagets annonsering än i övriga kanaler.

Linas Matkasse har använt ett stort antal sajter under september med viss betoning på dagstidningarnas hemsidor. Reklamen görs inhouse i samarbete med en extern ad.

Företaget omsatte 173 miljoner kronor förra året.

ages really well
quick weight loss The Latest Trends In Mens Hairstyles

Work in the fashion industry alongside fashion designers and stylists
quick weight lossWear Israeli Jewelry To Bring Good Luck In Your Life

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image