Publicerad 130214

Instagram lockade 2 000 frivilliga “modeller”

2 000 medlemmar ställde upp med Instagrambilder när Friskis & Svettis kallade. 60 medlemsbilder valdes ut och användes i lika många annonsenheter i kampanjen som inledde årets säsong.

I december uppmanade Friskis & Svettis i Stockholm sina medlemmar att lägga upp bilder på Instagram, föreställande dem själva när de tränar på föreningens anläggningar. Uppmanigen väckte ett stort engagemang bland medlemmarna så att kampanjens sextio annonser kunde illustreras med en unik medlemsbild. Några av bilderna användes i ett kollage som visar vad det går att göra på anläggningarna.

Kampanjen framhävde identiteten för Friskis & Svettis, som ägs av sina medlemmar, och gav draghjälp åt arbetet med att rekrytera nya medlemmar.

– Vi ville att Friskis & Svettis skulle visas på ett sätt som verkligen framhäver föreningens identitet. En av våra starkaste värderingar är exempelvis att alla är välkomna, oavsett ålder och bakgrund. Vi lät våra medlemmar göra sin egen tolkning av Friskis & Svettis och vad vi står för, säger Staffan Marmolin, marknadschef på Friskis & Svettis Region Stockholm.

– Antalet uppladdade bilder överträffade definitivt mina förväntningar. Det faktum att det är enkelt och okomplicerat att ladda upp bilder på Instagram har förstås bidragit till framgången, säger Staffan Marmolin.

– Det här var vår första Instagramkampanj och flera andra regionala Friskis & Svettis föreningar runtom i landet har visat intresse för att genomföra motsvarande kampanjer.

Kampanjen inleddes andra veckan i januari och avslutades första veckan i februari. Mediemixen bestod av utomhustavlor, trafikreklam, print och Internet. Avsändaren var sexton lokala Friskis & Svettis föreningar i Storstockholmsområdet. När den avslutades den 8 februari hade kampanjen genererat totalt 58598 likes och 4422 kommentarer på Instagram. Samma dag uppgick antalet upplagda bilder till 2110.

Utformningen av reklamenheterna gjordes i samarbete med Volt.

which lets us get familiar with the various sides pretty easily
rob kardashian weight loss How to Get a Fashion Portfolio

How to Dress Up a Little Black Dress to Look Like Audrey Hepburn
christina aguilera weight lossStop Dieting Lose 26 Lbs In 26 Days Proven Weight Loss

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image