Publicerad 120917

Europa gör Honda Civic störst

Honda i Sverige samarbetar mer än tidigare med Honda Motor Europe om mediestrategier, investeringar och lanseringsmaterial. Honda Civic är också den bilmodell som i år har exponerats mest på den svenska delen av internet.

Med nya Civic vill Honda attrahera yngre människor som vill informera sig innan ett bilköp.

– Eftersom närmare 80 procent av alla bilköp börjar just på nätet kändes det naturligt för oss att finnas där kunderna finns. Vi var också medvetna om att vi under lättsamma former behöver bjuda in nya kunder till varumärket Honda, säger Elisabeth Levinsohn, marknadschef för Honda Sverige.

– Vi ville göra det när målgruppen är mottaglig för inbjudan och hålla på under en längre tid för att skapa intresse för lanseringen De digitala annonslösningarna innehöll därför interaktioner i form av spel och andra upplevelser. Det gav chansen att presentera Honda och göra människor nyfikne på nya lösningar och möjligheter inom ramen för visionen “The power of dreams”.

Civic vänder sig till kvinnor och män i åldern 35-55 år med högre utbildning och inkomst än genomsnittet. De är också mer digitala, vilket var ett skäl till att Honda Civics banners exponerades 100 miljoner gånger under det första halvåret i år och 35 miljoner gånger enbart i juni. Utöver internet har Hondas mediemix det senaste halvåret bestått av tv, kvällspress och radio.

– Honda Civic är en av våra största modeller och lanseringen av en helt ny Civic var den största i omfattning för Honda i Europa på ett bra tag, Lanseringen av Honda Civic innebar en fortsättning på det samarbete som tagit ny omfattning de sista två åren mellan Honda Sverige och Honda Motor Europe.

– Civickampanjen gav ett gott resultat vad gäller antalet som tog kontakt med oss via banners och via vår hemsida. De har bokat provkörning, beställt broschyrer eller sökt återförsäljare. Tyvärr har försäljningen varit tuff för hela branschen under just denna period Därför har kampanjen främst bidragit till att sätta Honda på kartan hos många nya potentiella kunder, något vi har kunnat mäta genom provkörningar och liknande, säger Elisabeth Levinsohn.

Utöver Honda Civickampanjen har Honda även genomfört en kampanj som syftade till att driva på slutförsäljningen av utgående CR-V-modeller. Honda CR- V vänder sig till individer som bor i utanför storstäderna, är 45-65 år och i behov av den prestanda och komfort som en kompakt suv ger.

Honda Europa gör sin reklam i samarbete med Wieden + Kennedy. Honda Sverige kompletterar de europeiska kampanjerna med den svenska reklambyrån *tivity.

But when night falls
quick weight loss fashion show at Bond a triumph

After the presentation
snooki weight loss6 Supposedly Ancient Traditions That Totally Aren’t

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image