Publicerad 120217

Blocket storsatsade på julklappshjälp

Blocket var det näst mest annonserade varumärket på internet i december. Framförallt var det exponeringen av Blocket Shopping i julhandeln som bidrog till ökningen.

De digitala kanalerna är nästan alltid huvudmediet för Blockets kampanjer, vilket främst beror på att de verkar på samma plattform som Blocket befinner sig på, bara ett klick bort. De Internetbaserade kampanjerna kompletteras oftast med andra medier beroende på kampanj och målgrupp.

Blockets årsstatistik visar att svenskarna säljer mer begagnat än någonsin. 2011 annonserades det ut saker till ett värde av 254 miljarder kronor på Blocket.

– Vår egen sajt är därför vår viktigaste marknadsföringskanal. Våra användare, nöjda kunder som köper och säljer är de viktigaste ambassadörerna och har haft en avgörande betydelse för vår positiva utveckling. I dag är Blocket en av Sveriges mest populära sajter och 7 av 10 svenskar har köpt eller sålt något på Blocket, säger Anna Björklund, marknadschef på Blocket.

Under hösten har Blocket marknadsfört framförallt två stora satsningar Blocket Jobb, som lanserades i oktober och Blocket Shopping, som exponerades i november och december.

Blocket Jobb, är en ny del av sajten där arbetsgivare kan annonsera efter personal. Blocket Shoppings kampanj gick i samband med julhandeln och budskapet var att man kunde få hjälp att hitta rätt julklapp på Blocket Shopping, där man hittar helt nya produkter från Sveriges nätbutiker. Internet och tv var huvudmedier. Enligt Nielsen Companys mätningar var det bara e-kontakt som exponerades mer i december.

– Exakta resultat kan vi inte gå ut med, men vi nådde våra målsättningar med att öka kännedomen, trafiken och klick ut till butikerna, säger Anna Björklund.

Blocket grundades 1996 och är Sveriges största köp- och säljmarknad. Enligt sajtens egen statistik är Blocket Sveriges tredje största sajt med drygt 4 miljoner unika besökare per vecka. Blocket är ett av Sveriges stjärnvarumärken, enligt Indikat och Yougov, och gör sin reklam i samarbete med Crispin Porter + Bugosky. Jung är pr-byrå och Starcom mediebyrå.

Since blogs are so popular these days
miranda lambert weight loss Tailored Clothing Vs Manufactured Clothing

How to Dress Fashionably As a Muslim Girl
weight loss tipsWhat Clothes Did They Wear in the 70s

Tidigare Uncategorized

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image