Publicerad 090924

De är bäst på att köpa digitalt

Carole Lindmark

Indikats läsare inbjuds till att rösta fram vilka som är bäst webbkreatörer, bäst internetrådgivare, bästa köpare av digitala annonslösningar. Först ut är reklamköpare – och där finns Telias Carole Lindmark bland de först nämnda.

Hon har sett till att varumärkets banners tillhör de mest exponerade på nätet. Som reklamköpare räknas även dem som köper kampanjer och annan internetbaserad marknadsföring. På Indikat Internet finns nu länkar till en webbenkät där alla läsare kan delta med chans att vinna fina priser. Rösta genom att klicka på bannern här intill eller knappen längst ned!

Sedan omröstningen genomfördes första gången 2005 har det varit en formidabel utveckling. Då var det långt mellan välsedda digitala annonslösningar. Nu går det på ett kick att räkna upp 50 personer som köpt kreativa lösningar och skapat stor synlighet för sina varumärken på nätet. 

Jimmy Johansson

Carole Lindmark tillsammans med bland andra Dennis Larsson har också sett till att Telia vinner priser för jobb som Bullrigastekontoret.nu och Our Song. De görs tillsammans med Crispin Porter + Bogusky. Gänget hos gamla Daddy ser många fler Teliaansikten och har ett 20-tal av varumärkets projektledare och produktchefer som uppdragsgivare.

Anki Ahrnell

Hos Absolut jobbar bland andra Jesper Andreasson, Fredrick Tallroth, Ulrika Lövdahl och Patrik Talamo i olika positioner med webblösningar som gör Absolut Vodka till ett av reklamvärldens mest kreativa varumärken alla kategorier. Absolut är stort sett ensamma i världen om att ha vunnit priser i Cannes fyra år i rad. Hos Björn Borg är det pr-chefen Rocky af Ekenstam Brennicke och marknadschefen Jimmy Johansson som på motsvarande sätt ser ökar på samlingen i prisskåpet. Nizze Larsson på Ikea ser till att möbelkedjan regelbundet vinner priser och behåller högst reklamandel i möbelkategorin på nätet.

Johan Åhlén

Mikael Franzén som är chef för Svenskaspel.se gör den speljätten till en av nätets mest exponerade annonsörer via en rad olika varumärken. Unibet med marknadschefen Andreas Slätt har en tuff uppgift som utmanare, men märket får nästan lika stor uppmärksamhet som den statsägda huvudkonkurrenten trots att Unibet bara investerar en femtedel så mycket på nätannonsering. SAS och Norwegian är två andra konkurrenter som möts i direkt kamp på nätet. SAS Johan Åhlén investerar klart mest medan Katarina Widman säljer flygresor som schampo. Budskap som “Just nu lägre pris på…” får den norska flygrean att fungera.

Claes Pellvik

Resebolag är flitiga annonsörer på internet och Indikats läsare utsåg Tina Gimblom på Viking Line till bästa reklamköpare vid den förra omröstningen. Hos Fritidsresor har Niklas Zhovnartsuk tagit klivet från webbansvarig till marknadschef . Hos Ving tar Claes Pellvik och Annika Heinmetz hjälp av kunderna och en betaversion av Ving.se för att nå perfektion.

Finansbranschen tillhör också de stora nätannonsörerna med Swedbank som reklamintensivast just nu. Nyligen presenterade Anki Ahrnell och Lotta Lovén en egen dokusåpa specialgjord för Swedbank.se. Christina Johansson på Entercard ser till att betalkortet Re:member syns flitigt.

Monika Ustarbowska

Snabbrörliga dagligvaror är mer sällsynta gäster i nätannonseringen. Cecilia Krook på Leaf, Maria Bendrik hos Unilever och Sara Norberg på Procter & Gamble promotar varumärken som Malaco, Axe och Clearblue på webben. Hos Ica har marknadsdirektören Magnus Wikner ansvarat för den senaste priskampanjen där nätet bidrog till att det blev Icas mest sedda aktivitet hittills. Monika Ustarbowska på Philips är aktuell med ett nätevent för sin rakhyvel med inbyggd Nivealotion.

Johan Siwers

Johan Siwers på Match.com köpte bannerutrymme värt 83 miljoner kronor det senaste halvåret – mest av alla i Sverige. Han använder Isbjörnstestet för att kunna köpa billigt. Det vill säga: där Världsnaturfondens isbjörn syns ofta måste det vara billigt att annonsera. En effekt som WWF:s marknadschef Madeleine Hedenius knappast hade tänkt sig.

the actual 2015 grouping at only town mode week
snooki weight loss Keeping it Real with RAW Food Photos

Interview plus The Cube Photos
rob kardashian weight lossNew hosiery and legwear e
Mercedez Benz fashion week website
porno and the Burn Up team head off to follow a crooked delivery

Prevailing Gucci Exclusively For Brilliant Lady
youjizz Technical Analysisclick to enlarge

After Fashion Week Wardrobe Malfunction Coco Tweets Uncensored Photo
hd porn The beautiful clean lines

Hublot Spanish Football Federation Big Bang
black porn Just Sunday night

Nike Free Run 2 Woven
gay porn quick turns in a slalom fashion

How to Write a Killer Fashion Resume
quick weight loss Australians imported a paltry A

5 shops in Los Angeles to pick up your next NYE wardrobe
snooki weight loss the Mission is perhaps best known for the annual

What Color Heels Go With a Woman
weight loss tips 4 uncool clothing we should evaluate bringing back

Tidigare Reportage

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image