Publicerad 091126

Pihl och Malm delade segern om bästa råden

Caroline Pihl på Mindshare och Maria Malm-Sanchez på IUM delar segern i Indikats omröstning om den populäraste medierådgivaren.

Caroline Pihl, Mindshare

Frågan gällde vem som ger bäst råd om internet som medium och så här ser Caroline Pihl på utmärkelsen:

– För mig betyder Internet möjligheter och utveckling på konsumenters villkor. När vi gör det som användare är intresserade av blir det effektiv kommunikation – och att ge de bästa råden handlar om att utgå från kundens mål och utmana dem. Med det som bakgrund är det självklart smickrande att bli framröstad som den som ger bäst råd.

Maria Malm-Sanchez instämmer i att internet är möjligheter:

– Idéerna och lösningarna begränsas bara av vår fantasi och våra kunder är ofta villa att testa och utvärdera och vidareutveckla möjligheterna tillsammans med oss. Internet. Av det följer att ge råd om digitala annonslösningar är att vara uppdaterad om nya möjligheter och att vara lyhörd för kunden, säger hon.

IUM har särskiljt sig genom idéburen rådgivning baserad på mångårig erfarenhet. Maria Malm-Sanchez är chef för sex personer på den interaktiva avdelningen och jobbar själv med H&M och med Coca-Colas alla varumärken. En av de bästa jobben som byrån har gjort är för Snickers med mobilen och nätet som navet i kampanjen. Den riktade sig mot unga män och fick besökare på olika sajter att utmana varandra i ett mobilt spel.

Maria Malm, IUM

– De senaste fem åren har vi sett allt mer av nytto- och underhållningsfunktioner som sätter användaren i fokus och som baseras på vad konsumenter efterfrågar. Sådana kommer vi att få se ännu fler i framtiden, siar Maria Malm-Sanchez.

Mindshare har utkristalliserats som mediebyrån som vinner mest kreativa priser. Caroline Pihl är rådgivare med särskild inriktning på digitala medier. Hon jobbar med Unilever varumärken Dove, Axe, Sunsilk, Rexona och Via, med AMF och med Åhléns. Mindshare var till exempel den enda mediebyrå som vann priser i 100-wattaren. Caroline jobbade med Dove Go Fresh som var nominerad med Mindshare som ensam huvudbyrå.

– Att vi utmärker oss kreativt är resultatet av hur vi utvecklar relevanta och särskiljande lösningar för våra kunder. Vi har en särskild avdelning för Invention med tre personer helt inriktade på att nyskapande och dessutom har vi kunder som har vågat agera när vi har utmanat dem, säger Caroline Pihl och tillägger.

– Interaktiviteten på nätet bygger engagemang, och för varumärken handlar det om att lyfta fram vad de står för, och ta tillvara det engagemanget. Aladdins kampanj för att man ska få behålla sin smak i asken är ett bra exempel på det. På nätet kan man också tracka, optimera placeringar under kampanjernas gång och inrikta sig direkt mot avslut.

Caroline Pihl bedömer att det kommer att läggas mer pengar på sök i fortsättningen.

– Det handlar inte bara om att jag tycker att Google är det bästa som gjorts och hur det förenklar min vardag. Det handlar också om att varje varumärke behöver sök som en plattform, för att sedan förfina den vid aktuella kampanjer.

– Annars tror jag att den närmaste framtiden på Internet handlar om att varumärken är med i sociala medierna och i diskussioner som pågår där, att det blir mer av redaktionella samarbeten och eget innehåll liksom att vi utvecklar lösningar för de nya play-tjänsterna.

 

Fotnot:

Medierådgivare som är bäst på att använda internet för sitt varumärke, enligt Indikat Internets läsare (procent av rösterna):  

 

1

Caroline Pihl

Mindshare

12%

1

Maria Malm

IUM

12%

3

Carl Johan Grandinson

Tre Kronor

8%

4

Mikael Taipale

OMD/Omnicom

8%

5

Sofia Olsson

Scream

8%

6

Petter Mååg

Mediacom

6%

7

Leif Janderhof

Mediaedge CIA

6%

8

Adela Vergara

Carat

6%

9

Diana Tomasson

Bizkit/Wisely

6%

 

Choosing a Career in the Fashion Industry
miranda lambert weight loss Barriers in Making the Classroom Interactive and Integrated

Computer Programs for Fun
weight loss tipsSandbaggers WOMEN’S LUCY GOLF SANDALS WHITE LIZARD
20 Easy Ways On How To Keep The House Clean
porno kit as 4 weeks within move

Fix Your Body Image and Love Your Body Again
black porn best ways to make asian shapes and sizes on clothing to yankee measurements

Get Latest and Exclusive Kolkata News through Namaskar Kolkata
cartoon porn This is how to do fashion styles

Earflap hat patterns to knit and crochet with pictures
gay porn Cortes and his men didn’t know the land

Kardashian takeover at Woodfield Mall Today
how to lose weight fast a full length apparel pocket

Top 3 Silk Tops for Women
quick weight loss jewelry and flowers

What Does The Seller Do
miranda lambert weight loss Living Well

Simple Steps to Remove Wrinkles
christina aguilera weight loss that the menus would have been redone at least once

Tidigare Personporträtt

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image