Publicerad 100506

Adam Ulvegärde vald till bästa webbkreatör

Indikat Internets läsare har utsett Adam Ulvegärde till Sveriges bästa webbkreatör.  Adam som är ad på Forsman & Bodenfors sedan två år tog hem segern knappt före  Martin Cedergren från Åkestam Holst.

Frågan vi ställde till läsarna gällde vilken kreatör, verksam i Sverige, som skapar de bästa digitala annonslösningarna. Här är det nu Adam Ulvegärdes tur att svara på frågor som vi på Indikat Internet har ställt till honom.

Vad har du för erfarenhet av att arbeta med digitala annonslösningar?

Jag har nog aldrig gjort en kampanj där nätet inte har haft en roll och i många fall har internet varit huvudbäraren av budskapet. Precis som för alla andra så har nätet blivit en stor del av mitt liv, både privat och på jobbet. Därför är det viktigt att hantera mediet på ett effektivt sätt som tar fasta på hur folk faktiskt beter sig där.

Vilket är det bästa sättet att utforska och dra nytta av konsumenters beteende i sociala media?

Ni är på svaret redan i frågan. Det viktiga är att prata med konsumenter inte till dem. Ett effektivt sätt att göra det på är att ta en ordentlig titt på vad de gör på nätet. Hur gör de det? Vad gillar de? Vad gillar de inte? Vänd och vrid på det och se om det finns ett relevant sätt att vara en del av det, eller ta till vara på deras beteende.

Vad tror du är nästa utvecklingssteg när det gäller internetannonsering?

Vi måste möta kunden på ett smartare och effektivare sätt. Och det betyder att vi måste bli bättre på att komma åt de dyra minuterna. För att lyckas med det tror jag att vi behöver titta närmare på hur folk faktiskt är på Internet och dra nytta av det.  Det ställer krav på oss kreatörer, men vi behöver hitta de där andra sakerna som verkligen engagerar folk för att få stort genomslag idag.

Vad betyder kreativa annonslösningar på internet för dig?

För mig så innebär det att hitta nya relevanta vinklar på ett problem och att utnyttja alla fantastiska möjligheter som nätet erbjuder. Det kan vara allt från en bombastisk kampanjsajt som skapar en magisk upplevelse till att en smart liten funktion på en blogg.

Vilket är bäst sätt att använda nätets interaktivitet?

Håll det enkelt. En bra idé är en enkel idé. Kampanjen i sig kan vara invecklad och komplicerad men idén måste vara enkel, tydlig och bra – till och med, mycket, mycket, mycket bra. För vi slåss om de där dyrbara minuterna hos kunderna, de måste välja vår idé framför ett gulligt kattklipp på Youtube, ett avsnitt av Simpsons på tv eller något helt annat som de kan göra med sin tid .

Vad är det bästa du eller ditt team har gjort på nätet?

Den absoluta favoriten måste nog vara Ikea Facebook Showroom, idén var så enkel, smart och integrerad i Facebook att det blir svårt att säga något annat. Andra favoriter är kampanjen DearSteveJobs.com som gjordes i samband med lanseringen av SVTs Iphone-app Tillsammans med svenska folket försökte vi övertala Steve Jobs att snabbare godkänna appen . Den var  knäpp men ändå så relevant. Sen gillar jag även Mobilt Internet Live skarpt, en mycket relevant idé där produkten blev mediet.

Vad är det bästa du har sett på internet?

Just nu gillar jag verkligen kampanjen “We choose the moon” för The John F Kennedy Presedential Library, där dom i detalj återskapade Apollo 11:s resa till månen för 60 år sen. Allt skedde i realtid, samma datum, samma tid, samma utgång och exakt samma resa som för 60 år sen, fast på nätet. Det var fint tycker jag.

Vad tror du är nästa utvecklingssteg på internet?

Gränserna mellan uppkopplad och nerkopplad kommer att suddas ut helt, och för gott. Även om Internet redan nu har en central roll i datorn så kommer Internet så småningom vara datorn. Allt kommer att lagras, köras och laddas från nätet. Vi är redan på god väg dit. Det är bara en fråga om tid innan internet blir datorn.
Ann-Sofi Swahn

Bäst på att skapa kreativa annonslösningar, enligt Indikat Internets läsare

Adam Ulvegärde Forsman & Bodenfors 14%
Martin Cedergren Åkestam Holst 12%
Martin Lundgren DDB Stockholm 9%
Anders Gustafsson CP+B 8%
Nina Thelberg B-reel 7%

Participating in today’s call are Blake Nordstrom
rob kardashian weight loss A Review of Popular Watch Winders

Although the clothing style changed slightly throughout this time
snooki weight lossDresses Suiting Women Over 40
Print The 5 Biggest Mismatches in Movie Fight History
porno genetically engineered as a machine of destruction

How to Make Delicious Quick and Easy Coffee Cake Muffins
hd porn ‘s sales fair took place in Xiamen

Trendy and Stylish Dolce Gabbana Leopard Print Bag
black porn because any sound

2GB Android Tablet PC Hot Sale in China
cartoon porn which is attractively aligned with is True Worth valuation

Add Fashion to Your Room
gay porn You look great

How to Become a Color Consultant
quick weight loss war is bad for stock markets and peace is good

Bridal T Shirts Add Style to a Bride
miranda lambert weight loss learn how to combine suits in mix of properly to create your own stylish trend

American Eagle Has A Bright Outlook Despite Softer Guidance
weight loss tips A white undershirt can be paired with a great pair of jeans

Tidigare Personporträtt

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image