Publicerad 120216

VW Tiguan visar sig både sommar och vinter

 

Volkswagen gör mest displayannonsering av alla bilmärken, och Tiguan är modellen som exponeras allra mest.

Vinterns annonsering har dominerats om ett budskap om att Tiguan är anpassad till svensk vinter. Samarbetet med svenska längdskidåkningslandslaget har också lyfts fram i annonseringen. Tidigare i år användes budskapet Bara du sätter gränserna. Det kombinerades med sakinformation och ofta med en begäran om att boka provkörning.

Tyngdpunkten i annonseringen låg i december och sammanlagt har Tiguans annonser exponerats vid cirka 40 miljoner tillfällen det senaste halvåret. Det beräknade värdet av displayannonseringen blev därmed 1 miljon kronor. 

Bilmärken använder vanligen begärda placeringar för sina banners och exponeras därför mindre än andra kategorier. Sammanlagt visades bilbanners vid 637 miljoner tillfällen, enligt Nielsen Company.

 

 

A certain amount of individuality is good
miranda lambert weight loss 4 More Satirists Attacked By People Who Missed The Point

daughter attire within 1800s
miranda lambert weight lossNike shoes is a model of fashion to close the pop stars

Tidigare Observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image