Publicerad 121206

Viktväktarna når människor som inte vill mötas

Viktväktarna var, tillsammans med Mötesplatsen och handelsplatsen Let’s deal, den aktör som annonserade flitigast på internet i oktober. En kampanj för det internetbaserade medlemskapet Viktväktarna Online stod för ökningen.

Målet med höstens onlineannonsering var att öka medvetenheten och kännedomen om organisationens onlineprodukt. Den erbjuder människor att följa Viktväktarnas kostprogram i sin egen takt och på tider som de själva väljer.

– Målgruppen var de som inte har tid eller möjlighet att gå på något av våra möten, säger Daniell Drottsäter, som ansvarar för onlinemarknadsföring på Viktväktarnas Sverigekontor.

Viktväktarna har funnits i Sverige i 40 år och har sedan dess hjälpt drygt 1,7 miljoner människor att gå ner i vikt. Programmen bygger på mat, motion, motivation och möten och höstens webbkampanj marknadsförde både Viktväktarna Online och den mobilapp som hör till tjänsten. Budskapet “Upptäck nya Viktväktarna”, payoffen “Gör livet lättare” och ett introduktionserbjudande till onlinetjänsten exponerades bland annat på MSN och många stora tidnings- och tidskriftssajter.

– Vi hoppas att våra webbaserade kampanjer har en positiv inverkan på vårt varumärke då vår uttalade ambition är att möta våra medlemmar även i den digitala världen. Kampanjerna gav klart positiva resultat, säger Daniell Drottsäter.

Viktväktarna tog under hösten hjälp av Starcom och Netbooster för sin digitala annonsering.

In these sites
snooki weight loss Fake coach purses at coach outlet stores

My favorite dress for work
rob kardashian weight lossHow to Get the Best Vintage Fashion

Tidigare Alla artiklar

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image