Publicerad 111020

Silja Line kryssar fram på nätet

Silja Line har en mängd olika inriktningar på sin onlineannonsering. Under sommarhalvåret har minst fem olika budskap och bildlösningar använts i annonseringen.

Galaxy Östersjöns bästa nöjeskvarter är rubriken på den mest omfattande kampanjen. Den visar helt enkelt fartyget i bild med texten kryssningar från 93 kronor. Annonseringen har exponerats på ett 50 tal sajter med betoning på dagstidningarnas hemsidor. Dessa har kompletteras med MSN och olika intressesajter som Tasteline, Elle, Privata Affärer och Fotbollskanalen.

Galaxytemat har också använts i en mindre aktivitet för en onsdagsklubb med 18-årsgräns.

Före sommaren användes budskapet Crazy Days – länge leve sommaren. Mot slutet av sommaren kördes 1 000 kryssningar till superpris och de senaste månaderna har budskapet varit It’s showtime, höstens roligaste och mest magiska möten. Dessa kampanjer har använt hela olika bildlösningar och färgsättning. Logotypen skriven i vitt har varit den enda gemensamma nämnaren.

Totalt exponerades Siljas banners 177 miljoner gånger under sommarhalvåret och investeringens värde beräknas till 4 miljoner kronor.

type probably process mistake
weight loss tips Stuck a feather in his hat and called it macaroni

Impossible realize the need for change in their business
weight loss tipsThe unique and popular Skagen watches

Tidigare Observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image