Publicerad 130214

SF-stöd till Hobbit gav 800 000 besök

Bioannonsering dominerade displayannonseringen i december. SF Bio var största annonsör på den svenska delen av nätet och dessutom gav filmbolagen massivt stöd till sina toppfilmer.

Hobbits oväntade resa visades mest av alla. Inte nog med att Warner Bros såg till att en banner med inbyggd trailer exponerades vid 182 miljoner tillfällen. SF stödde filmen genom att exponera en egen kampanj för Hobbit i 3D vid 35 miljoner tillfällen. Hobbiten blev också den överlägset mest sedda filmen i december med över 800 000 besök.

SF exponerade banners för Sune i Grekland vid 168 miljoner gånger och filmen om Sune, som hade premiär i mellandagarna, hann ses av en kvarts miljon svenskar innan årsskiftet. Berättelsen om Pi syntes på nätet vid drygt 100 miljoner tillfällen och SF Bio gjorde reklam för ytterligare ett tiotal filmer i julmånaden.

I december hade hypen avtagit kring Bondfilmen Skyfall, som hade premiär i oktober. 20th Century Fox gjorde en egen julkampanj för filmen som ledde till nära 140 000 besök i december. Sammanlagt har fler än en miljon svenskar sett Skyfall hittills.

characters and more
snooki weight loss Save at Belk’s Coupon Days

most popular encounter over marc jacobs is just 13
quick weight lossFashion Tips Trends for Men in 2009

Tidigare Alla artiklar

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image