Publicerad 101125

Låna av Lendo visades mest i oktober

Lendos internettjänst för den som vill låna pengar är det mest exponerade varumärket på den svenska delen av internet.

Lendos banners visades 586 miljoner gånger i oktober. Det senaste halvåret har de växlats fram vid mer än 3 miljarder tillfällen, enligt Nielsen Online. Varje gång bilden i en banner växlas på en öppen internetsida räknas det som en exponering. Ett varumärke som Lendo köper bland annat placeringar långt ner på sidor dit läsare aldrig skrollar. Budskapen är av typen ”Pressa priset på lånet och få råd med en ny bil”. En snabb kontroll av erbjudandena visar dock att Lendos alternativ vanligen är dyrare än bilfirmornas.

Dejtingtjänsterna Match.com och Mötesplatsen ligger närmast efter Lendo med 545 respektive 377 miljoner exponeringar under månaden. Watchmen, Älvsbyhus och Gillettes utmanare Wilkinsson tillhörde också varumärkena som exponerades flitigt i oktober.

put some thought into it
weight loss tips wholesale hip hop jewelry available

However designing Punk clothing
weight loss tipsDelicious Old Fashion Recipe for Cream Cheese Pineapple Pie

Tidigare Observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image