Publicerad 110210

If-banners för 13 miljoner

If köpte bannerutrymmme värderat till  drygt 13 mijoner kronor under 2010.

If köpte största mängden bannerannonsering av alla bank- och försäkringsbolag under 2010.  Sammanlagt exponerades skadeförsäkringsbolagets banners mer än en halv miljard gånger under året. November tillhörde de mest annonsintensiva månaderna med 47 miljoner exponeringe medan bolaget helt avstod att displayannonsering i decemberg.

Konkurrenten Trygg-Hansa var också aktiva under 2010, även om man bara gjorde hälften så mycket internetreklam som If.

Swedbank var mest exponerat av bankerna, med sammanlagt 192 miljoner exponeringar värderade till 5 miljoner kronor, som motsvarar bruttoinvestering i traditionella medier, enligt Indikats sätt att beräkna värdet av bannerannonsering.

Modern smartphones are only getting bigger and wider
snooki weight loss The Best Fashion Shopping Websites

and more complex pleated clothing
quick weight lossExamples of Flattering Outfits for Pear

Tidigare finans/bank/försäkring

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image