Publicerad 121028

Enkla nätspel lockar med miljonvinster

Internationell expansion och aggressiv annonsering har gjort att nätspelbolaget Gamesys har tillhört Storbritanniens mest snabbväxande teknikföretag sedan starten för tio år sedan. Jackpotjoy heter sajten som samlar spelarna och i Sverige tillhör den nätets allra största displayannonsörer.

Det senaste halvåret har Jackpotjoys olika banners visats över en halv miljard gånger på den svenska delen av internet. Det beräknade värdet av annonseringen är 12 miljoner kronor ifall ingen hänsyn tas till om det är  banners som är placerade på den synliga delen av sidan eller ej. Hälften av pengarna har satsats på intygsannonsering för Deal or no deal.

Det är onlineversionen av tv-programmet som har visats på Tv4. Det handlar om att välja en låda för att sedan försöka få bästa dealen från bankiren genom att välja ”deal” eller ”no deal”. För att snabba på spelet finns möjlighet att låta datorn öppna lådorna innan man bestämmer sig om man vill anta erbjudandet.

För att skapa stora vinster bygger Jackpotjoy upp stora jackpottar genom att ta del av insatserna från dem som spelar på olika håll i världen. Vinnaren får halva jackpotten och övriga som är aktiva för tillfället får dela på resten. Det gör det möjligt att leverera bannerrubriker som Carro från Dalarna vann 972 352 kronor och Karl från Göteborg vann 2 111 321 kronor. I annonseringen berättar vittnena sedan vad de har gjort med pengarna. Annonseringen har varit koncentrerad till välbesökta sajter som Aftonbladet.se, MSN och en rad stora Bonniersajter.

Tikis tempel är som en enarmad bandit, utvecklad för dator. Liksom i flera av spelvarianterna kan jackpottarna snabbt växa till över 10 miljoner kronor. Annonseringen för Tikis tempel har utmärkts av färgglada banners med intyg om hur mycket man kan vinna och interaktivitet direkt i bannern. Bejeweled hypercash är ett tredje spel som har annonserats i stor skala det senaste halvåret, med banners som visar hur spelet går till i praktiken. Även för dessa spel har annonseringen varit koncentrerad till nätets mest trafikintensiva banners.

Leisure Spin som driver spelen är situerat i Gibraltar och ett särskilt bolag, Mice and Dice Ltd, driver marknadsföringen från London.

in fact it can
snooki weight loss Nipple Slip on the BAFTA Red Carpet Accidentally on Purpose

Chloe comes back
miranda lambert weight lossCheap Vibram five fingers shoes and Hermes Bags on sale

Tidigare Observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image