Publicerad 120328

E-handelsbanners för kvarts miljard

E-handlare exponerade sina banners vid 9 miljarder tillfällen det senaste halvåret. Kategorin är därmed nätets reklamintensivaste, och värdet av det senaste halvårets annonsering hamnar på 225 miljoner kronor.

På topplistan samsas renodlade e-handelsföretag med välkända detaljister som också är stora på nätet. Clas Ohlson tillhör dem som annonserar flitigt i säsong. Det senaste halvåret har budskap som Hösten ljusa idéer, Allt för vintern och Alla klappar på ett och samma ställe dominerat. Clas Ohlsson har också annonserat om fri frakt vid olika tillfällen.

Let’s deal, Blocket och Lyko.se är de mest exponerade varumärken. Det beräknade värdet av deras annonsering var sammanlagt 45 miljoner kronor.

This is grounds for an immediate and likely permanent ban
weight loss tips 6 Things People Get Way Too Worked Up About

just what classic pattern
rob kardashian weight lossExamples of Flattering Outfits for Pear

Tidigare e-handel/shopping

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image