Publicerad 160921

Dubbelt upp för Dplay

 

I mars tittade svenskarna dubbelt så mycket på Discoverys Networks playtjänst som i samma månad i fjol.

Dplay, som tjänsten numera heter, lockade sammanlagt till 880 000 timmars tittande under den mätta fyraveckorsperioden, enligt MMS. Dplay är dock den minsta av tv-husens playtjänster och hade fyra procent av tittandet under månaden. Samtidigt är det över fyra miljoner svenskar som abonnerar på en betaltjänst för onlinevideo. En tredjedel av Sveriges befolkning 9-99 år har tillgång till film- och TV-tjänsten Netflix i sina hem. Därmed befäster Netflix sin position som den dominerande betaltjänsten för onlinevideo på den svenska marknaden.
I en ny undersökning från MMS framkom att nästan hälften, 47 procent, av 9-99-åringarna har tillgång till en abonnemangstjänst för streamad TV eller film i sina hem. Det är en ökning med 380 000 personer jämfört med motsvarande kvartal förra året.

Hela tabellen över webb-tv-tittande hittar du här: http://indikatmedia.se/trendtabeller/?sub=48


Tidigare observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image