Publicerad 110609

City Gross grisar som medvetet val

En satsning på svenskt griskött gjorde City Gross till största internetannonsör i kategorin mat och dryck i april.

 – Vi satsar medvetet på att vara den största annonsören på nätet i vår kategori när vi genomför kampanjer. Målgruppen är alla som vill göra medvetna val av bra mat av en livsmedelsaktör som bryr sig, säger Mikael Lagerwall, informationsansvarig på Bergendahls, som äger och driver de 32 City Gross-butikerna på den svenska marknaden.

– Samtidigt går vi vår egen väg. Det betyder bland annat att vi enbart erbjuder färskt svenskt kött, har manuella fiskdiskar med hållbar fisk och att vi har tillsatsmärkningen äkta vara, säger Mikael Lagerwall.

I mars startade Citygross Griskronan på www.griskronan.se, som går ut på att bönderna får en krona extra för varje kilo färskt svenskt griskött som City Gross köper av dem. Griskronan är tänkt att varaktigt ge svenska grisbönder en bättre ekonomi och därmed bidra till att konsumenter kan köpa svenskt griskött även i framtiden. Syftet var också att få igång debatten kring det griskött som i dagsläget säljs i svenska livsmedelsbutiker.

– Betalningen går genom slakterierna Scan, KLS Ugglarps och Dalsjöfors och vi kan kontrollera att den verkligen når fram till de bönder vi valt ut. Vi tar av vår marginal på grisköttet eftersom svenskt kött är en viktig konkurrensfördel för oss när konsumenterna jämför med konkurrenters importerade kött, säger Mikael Lagerwall. Den digitala delen av kampanjen valde Citygross att visa på lokala nyhetssajter, Facebook och Google. Utöver internet gick Griskronan i tv, dagspress, fackpress, morgonpress och utomhus.

– City Gross är ett engagerande varumärke som lämpar sig väl för den interaktion internet inbjuder till. Genom att vara aktivt närvarande på internet visar vi att vi säker dialog med våra konsumenter, något vi tror bidrar till att såväl profilera som positionera varumärket på rätt sätt samtidigt som vi bygger kännedom genom att synas där konsumenterna finns, säger Mikael Lagerwall, som är särskilt nöjd med att City Gross har tredubblat antalet fans på sin Facebooksida och att konsumenterna överlag varit positivt inställda till kampanjen.

 

my slacks rip inside the thigh
miranda lambert weight loss 2013 People’s Choice Awards red carpet fashion preview

The survey revealed that men and women were becoming heavier overall
snooki weight lossHave Fun From Girls Dress Up Games

Tidigare Observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image