Publicerad 140804

Damernas Värld tjockare än någonsin

 

Damernas Värld har gått om Elle och numera är landets näst största modetidning sett till antalet läsare. Det senaste året har dessutom gapet mellan DV och ledande Amelia minskat från 90 000 till 30 000 läsare. 

– Vår läsare är en kvinna med god utbildning och god inkomst som bor i storstad. Åldersspannet är brett, från 25 till 55 år. Hon vill ha koll på mode, skönhet och kultur och lägger mycket pengar på inköp inom dessa områden, säger Helena Gustafsson, marknadschef för Damernas Värld hos Bonnier Tidskrifter.

Den växande läsarskaran har påverkat Damernas Världs annonsintäkter i positiv riktning, i mars gjorde tidningen sitt hittills tjockaste nummer på 300 sidor.

– Vi har jobbat hårt och lyckats slå oss fram bland de mest kräsna internationella modemärken. De har fått upp ögonen för Damernas Värld och annonserar numera troget hos oss. Vi har en bra mix av både stora och mindre annonsörer, svenska som internationella, säger Helena Gustafsson, marknadschef för Damernas Värld på Bonnier Tidskrifter.

Tidningen gör alltid sina egna modejobb och ska stå för kvalitet. Redaktionen gör sina egna intervjuer, innehållet i tidningen ska vara nytt och den egna vinkeln är A och O.

– Vi har många trogna prenumeranter och jobbar hårt för att ge dem den tidning de vill ha. Vi har lyckats få intervjuer med storstjärnor som Meryl Streep, Ralph Lauren, Zlatan och Madonna i Damernas Värld, säger Helena Gustafsson.

DV arbetar såväl med adresserad direktreklam som med telemarketing och gör framförallt digitala kampanjer mot prenumeranter. Tidningen genomför även flera butikskampanjer riktade till lösnummerköpare. Damernas värld gör sina kampanjer i samarbete med frilansare knutna till tidningen.
Se tabellen här: http://indikatmedia.se/trendtabeller/?sub=35

How do you all feel about this
miranda lambert weight loss Natural Beauty Tips for Pimples

Take them out and wring the extra bleach out of them
weight loss tipsNew York Fashion Week spring 2013

Tidigare observationer

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image