Aftonbladet TV ”vågar växa”
Publicerad 170427

Aftonbladet TV ”vågar växa”

Aftonbladet lockade till mer än 100 miljoner startade strömmar under årets första kvartal, vilket gjorde att kanalen hade fler starter än TV4, Viafree och Dplay tillsammans. Det gjorde också att antalet startade reklamfilmer ökade med tio procent jämfört med första kvartalet i fjol. ”På helårsbasis ökade det totala antalet startade strömmar med 15 procent”, säger […]

Dagens Samhälle lika starkt varumärke som DI
Publicerad 160226

Dagens Samhälle lika starkt varumärke som DI

Dagens Samhälle visar att en satsning på obunden och djuplodande journalistik också vinner annonsörernas gillande för ett traditionellt tryckt annonsmedium. Det har i sin tur lett till att annonseringen och ekonomiskt resultat är bättre än någon gång tidigare. Dagens Samhälle (DS) har utvärderat sitt varumärke med hjälp av Brand Clinic, vars varumärkesindex visar att DS […]

Invänt: ”Låt också dagspressen komma till orda!”
Publicerad 151019

Invänt: ”Låt också dagspressen komma till orda!”

Citypaketets vd Staffan Lönner invänder mot en artikel i Indikat Media. Så här skriver han: Hej! Annonsörer flyr dagspress kan vi läsa i senaste Indikat daterad 20151016! Är det inte så att om man flyr från något så lämnar man det helt? Det kan bli lite för enkelt att kategorisera minskade intäkter med flykt kan […]

Publicerad 151015

Uppdaterade trender för tv, tidningar och dr

  En rad tabeller över mediernas publik har uppdaterats i oktober. Till dem hör trender för tv-husen, playtjänster, tidningar, tidskrifter och direktreklam. Helt nya denna gång är: TV-husen: räckvidd och tittartidsandelar med det senaste kvartalet Webb-tv: tidsandelar och starter för playtjänster med det senaste sex månaderna Morgontidningar: läsare med det senaste tertialet Oadresserad direktreklam: räckvidd […]


Tidigare case

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image