Publicerad 150616

Facebook kompenserar Veckorevyns läsartapp

Henriksen_Veckorevyn

Camilla Henriksen, marknadschef Veckorevyn

Veckorevyn har, för första gången, färre än 100 000 läsare. Läsartappet tar Bonniertidningen igen via Facebook, Instagram och många bloggar på sin egen sajt.

– Att vi sjunker i Orvesto betyder inte nödvändigtvis att vi tappar läsare då Veckorevyn är ett varumärke som idag finns på flera olika plattformar. Utöver magasinet har vi även vår hemsida, som är Sveriges största magasinsajt med över en halv miljon unika besökare i veckan. Det innebär att vi tillsammans når cirka 600 000 personer i målgruppen, vilket gör att vi fortsätter vara Sveriges största forum för unga kvinnor, säger Camilla Henriksen, marknadschef för Veckorevyn hos Bonnier Tidskrifter.

Veckorevyn har i flera år satsat allt mer på olika digitala kanaler, exempelvis Facebook, där tidningen är mycket aktiv. Där har den skapat ett stort forum för unga kvinnor i målgruppen, tjejer över hela Sverige i åldern mellan 18 och 24 år. Tidningen är också aktiv på Instagram och har många profiler som bloggar på sajten knutna till sig.

– Vi är en tidning som har stått på unga kvinnors sida ända sedan 1935. Vi brinner för att göra Sveriges bästa och viktigaste tidning för dessa kvinnor och inspirera dem att nå sina drömmar och mål. Till skillnad från konkurrenter arbetar vi aktivt för att bekämpa osunda skönhetsideal och tackar alltid nej till annonser som inte går i linje med dessa värderingar. Eftersom våra läsare är väldigt digitala och gärna delar med sig i sociala medier har våra läsare också fått en naturlig plats i vår marknadsföring, säger Camilla Henriksen.

Hon påpekar att papperstidningen fortfarande är kärnan i affären och utgör grunden för Veckorevyns varumärke. Papperstidningen bidrar bland annat till att bygga trovärdighet i andra plattformar.

Tabeller över tidskriftsläsande hittar du här: http://indikatmedia.se/trendtabeller/?sub=35


Tidigare Alla artiklar

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image