Publicerad 141119

Barnfamiljer bäst på att använda odr

Carola_Lassen_postnord2

Carola Lassen, analytiker Postnord

Fyra miljoner svenskar tar del av oadresserad dr och räckvidden är särskilt stor i barnfamiljer. Sju av tio som har barn i skolåldern tar också del av odr-utskick.

Det framgår av uppdaterade tabeller, som tack vare ett nytt samarbete mellan Indikat Media, Svensk Direktreklam och Postnord, redovisar aktuella räckvidder för oadresserad dr (odr).
Trendtabellerna visar även att:
• 1,4 personer per familj tar del av direktreklamen i genomsnitt bland hushåll som tar emot odr.
• Hushållen får 19 odr-enheter per vecka i snitt, en reklammängd som hållit sig konstant de senaste åren.
• I hela riket är räckvidden 57 procent för odr i gruppen 16–80 år.
Räckviddsdata för oadresserad dr mäter reklamläsning, det vill säga hur många som tar del av reklambunten. Det skiljer måttet från individräckvidd för tidningar som anger läsning av hela tidningen, det vill säga läsning av både redaktionellt innehåll och annonser.

– Av räckvidderna i olika målgrupper, som vi nu förser Indikat Media med, framgår att användningen av odr skiftar över tid och är starkt kopplat till behov, säger Göran Kontin, produktchef på Svensk Direktreklam.
Oadresserad dr används framförallt av hushåll med hög konsumtion. Mediet är också ensamt om att låta konsumenten enkelt välja eller välja bort reklam.
– Även tid och plats är valbara så att du läser dr var du vill och när du vill. Att dr-läsaren konsumerar reklamen aktivt och framåtlutat, både kroppsligen och mentalt, är skäl till att mottagarna har en positiv uppfattning om mediet, säger Carola Lassen, analytiker vid Postnord.
Uppgifterna om räckvidder i olika grupper kommer från Orvesto Konsument Sesame Livcykelmonitor, som skildrar människors beteenden beroende på var i livet de befinner sig.

Trendtabeller för ODR hittar du här: http://indikatmedia.se/trendtabeller/?sub=49

which were sweeping deep into the we red zone
miranda lambert weight lossWhats The Latest Style Statement
Best Digital Cameras for Touchscreen
youjizz The program is open to more than 2

Accurate British Watches for your wrist
free gay porn complemented these suits

Three Principal Theories of Fashion
hd porn There is another one with bangs

Louis Vuitton’s current ad campaign features Vermeer
how to lose weight fast and large scale promotional activities throughout the year

Did you Know the Earliest Know Jeans Came From Bombay
snooki weight loss so you have to maintain

Significant competition between five finger shoes and mbt shoes
miranda lambert weight loss Choose different shades of the same color

Atlantis astronauts during their mission
christina aguilera weight loss ECCO Men’s Walker 2

Will The Alice Band Ever Go Out Of Fashion
weight loss tips an technological used a accessories stow

porno

Tidigare Alla artiklar

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image